حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

مشخصات بلاگ
حبذا ...

لک الحمد یا ذالجود و المجد و العلی
تبارکت تعطی من تشاء و تمنع
الهی و خلّاقی و حرزی و موئلی
الیک لدی الاعسار و الیسر افزع
الهی اذقنی طعم عفوک یوم لا
بنون و لا مال هنالک ینفع
...

بایگانی

در ستایش سکوت و تنهایی ..

شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۲، ۰۹:۲۱ ب.ظ

"یا احمد! و عزتّی و جلالی .. ما اوّل عبادةِ العباد و توبتهم و قربتهم، الا الصوم و الجوع و طول الصمت .. و الانفراد من الناس! .. و ان اوّل معصیة یعملها العبد، شبع البطن .. و فتح اللِّسانِ بِما لا یَعْنی .. وَمُخالَطَةُ المَخلُوقینَ بِأَهوآئِهِم ... " 

امام باقر علیه السلام .. حدیث معراج .. 

.

.

"اولین عبادت بندگان، و وسیله ی تقرّب و بازگشت شان به سمت خداوند، چیزی جز روزه و گرسنگی و سکوت پیوسته و کناره گیری از مردم نبوده ست .. و اولیّن گناهشان، پر خوردن و گشودن زبان به آنچه نمی دانند و زیاده روی در معاشرت با مردم ست ... " 

.

.

  • ۹۲/۱۰/۲۱
  • ح.ب

نظرات  (۵)

سلام
معنی "بِأَهوآئِهِم" که یک واژه مهم و تأثیرگذار در مفهوم این عبارات است_و برداشت مخاطب را به کلی می‌تواند تغییر دهد_ از قلم افتاده
چقدر جالب! سهم ِ این روز های من از زندگی ... همین هاست.
  • مائده آسمانی
  • سلام
    فکر میکنم عنوان ستایش تنهایی خیلی درست نباشه.
    قعر چه بگزید هر که عاقل است
    زانکه در خلوت صفاهای دل است
  • مائده آسمانی
  • سلام

    هرگز وجود حاضر غایب شنیده‌ای

    من در میان جمع و دلم جای دیگرست

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی