حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

مشخصات بلاگ
حبذا ...

لک الحمد یا ذالجود و المجد و العلی
تبارکت تعطی من تشاء و تمنع
الهی و خلّاقی و حرزی و موئلی
الیک لدی الاعسار و الیسر افزع
الهی اذقنی طعم عفوک یوم لا
بنون و لا مال هنالک ینفع
...

بایگانی

حبذا ..

شنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۰، ۰۲:۵۱ ب.ظ
" الَّذِینَ یَقُولُونَ رَ‌بَّنَا اصْرِ‌فْ عَنَّا عَذَابَ جَهَنَّمَ ۖ إِنَّ عَذَابَهَا کَانَ غَرَ‌امًا " ...

.

.

پ.ن :

ما تا زمانی مورد رحمت خاص خدا هستیم که مراقب اعمال خود باشیم .. در حوزه ی اخلاق اسلامی .. در پایداری فی سبیل الله ... اگر خطا کنیم، کم کم از توجهات خاص خداوند محروم می شویم ...

من یکبار این رحمت خاص را از دست داده ام، می دانم چه می گویم .. کلی زجر کشیدم تا از یک توجه خاص، به یک توجه متوسط و معمولی رسیده ام ... بسیار احساس خسارت می کنم .. بسیار ...

..

.

وَمَن تَابَ وَعَمِلَ صَالِحًا فَإِنَّهُ یَتُوبُ إِلَى اللَّـهِ مَتَابًا ...

  • ۹۰/۰۸/۱۴
  • ح.ب

نظرات  (۳)

این نوشته برا خودتونه؟
نمیدونم چرا منو یاد یک خاطره از آقا انداخت
اتفاقی این نوشته را خواندم

واقعیت اینه که منم یک بار این رحمت خاص رو از دست دادم
آن هم چه رحمتی!
و به شدت می فهمم "احساس خسارت" یعنی چه!
بسیار دردناک است
و دردناک تر آن که بدانی ویران کردن چه آسان و ساختن چه دشوار است!

ابلیس لحظه ای که مغرور شد سقوط کرد
گاهی فکر می کنم شاید من هم به این بلا دچار شدم و خدا خواسته گوشمالی ام بدهد
گاهی آرزو می کنم مثل خیلی هایی باشم که اخبارشان را می شویم و سرنوشتشان را می خوانیم، که با یک تلنگر زندگی و وجودشان زیر و رو می شود
و گله می کنم از خدا! که "انگار آنهایی که تازه می خواهند جذب تو شوند را بیشتر تحویل می گیری!"

به هر حال..بسیار سخت است و دردناک است احساس دور شدن از رحمت خدا..و رانده شدن به واسطه ی اعمال نابجا...
:)

شاید این حال را از خودتان میبینید که احساس خسارت میکنید برای رفتن ش (و این غلط است!)
قبض و بسط روح دست خداست

توبه هم بسیار سفارش شده،
گناه کردی، دقت و تمرکز کن، آنچه میتوانی جبران کن، بعد هم بازگرد به مسیر خدا(مسیر عبودیت، تقوا، توجه به واجب در هر لحظه)
جایگاه دشمن-شیطان- هم جدی است

انشاالله بااصولی  و دقیق فراگرفتن معارف
و 
دقت و مراقبت در عمل به آرامش عمیق تری در دنیا و سعادت ابدی برسید
که مومنین، الذین لاخوف علیهم و لاهم یحزنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی