حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

مشخصات بلاگ
حبذا ...

لک الحمد یا ذالجود و المجد و العلی
تبارکت تعطی من تشاء و تمنع
الهی و خلّاقی و حرزی و موئلی
الیک لدی الاعسار و الیسر افزع
الهی اذقنی طعم عفوک یوم لا
بنون و لا مال هنالک ینفع
...

بایگانی

حبذا ...

جمعه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۰، ۱۱:۳۵ ق.ظ
صبح که آمدم توی آفیس، احساس می کردم که آنطور که شایسته است قرآن نمی خوانم .. سوره ی زخرف را انتخاب کردم که امروز بخوانم، آیات ابتدائی اش چونان ضربه ای سخت و دقیق، حالم را دگرگون کرد:

أَفَنَضْرِ‌بُ عَنکُمُ الذِّکْرَ‌ صَفْحًا أَن کُنتُمْ قَوْمًا مُّسْرِ‌فِینَ :

آیا این ذکر [قرآن‌] را از شما بازگیریم بخاطر اینکه قومی ناسپاس هستید ؟! ...

.

.

لرزیدم .. خشک شدم ..

  • ۹۰/۱۲/۲۶
  • ح.ب

نظرات  (۸)

سلام
بارها شده از این دست اتفاق برایم افتاده. نه اینکه بخواهم تطبیق دهم یا فراتر از این ذهنم ناخود آگاه به سمت انطباق بامسائل جاری رود نه به قول شما تذکر سخت والبته خیلی مستقیم بوده اند.
"الذین آتیناهم الکتاب یتلونه حق تلاوته اولئک یومنون به"

..
قرآن کریم صریحا می فرماید
کسانی معتقد به کتاب آسمانی محسوب می شوند
که "حق تلاوت" اون رو به جا بیاورند..

و نه کسانی باشند که پیامبر اکرم در حق آنها در روز قیامت می فرماید:

" انی قومی اتخذوا هذا القرآن مهجورا"
برای من هم امشب صفحه ای از سوره ی کهف امد داستان خضر و موسی
انجا که خضر به صبر دعوت می نماید وحکمت تمام ان وقایع یکی پس از دیگری اشکار می شود. چقدر نیازمند این ایات بودم ..
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=120327
خوبه لاقل جزو دسته ی کسانی نباشیم که خدا فراموششون کرده
تنم لرزید...................................
. . . .
...دلیلی برای شاد زیستن ...این طور نیست؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی