حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

مشخصات بلاگ
حبذا ...

لک الحمد یا ذالجود و المجد و العلی
تبارکت تعطی من تشاء و تمنع
الهی و خلّاقی و حرزی و موئلی
الیک لدی الاعسار و الیسر افزع
الهی اذقنی طعم عفوک یوم لا
بنون و لا مال هنالک ینفع
...

بایگانی

در ستایش درد ..

يكشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۸:۰۷ ب.ظ
" من وبا را نمی‌شناسم، اما فکر می‌کنم نباید آن‌قدرها هم که لولا خانم می‌گفت بد باشد. مرضی بود که تقصیری نداشت. گاهی اوقات حتی دلم می‌خواست از وبا دفاع کنم، چون به هر حال عیبش به خودش مربوط نمی‌شد و هرگز نخواسته وبا باشد و همین‌جوری به این شکل درآمده بود ... "

زندگی در پیش رو ..... رومن گاری ...

.

.

پ.ن:

احساسی که نسبت به بعضی ها دارم مثل احساسم نسبت به بیماری وبا ست .. دلم برایشان می سوزد، وقتی می بینم بدطینتی در ذات شان عینیت دارد  .. کاری هم از دستم بر نمی آید، جز آنکه آن ها را فهم کنم ..  به قول بیهقی : " و شرارت و زعارتی در طبع وی موکد شده و لا تبدیل لخلق الله .. "

.

.


  • ۹۱/۰۲/۰۳
  • ح.ب

نظرات  (۶)

من این جور مواقع اگه ببینم طرف مثل وبا ست ازش دوری می کنم ... البته شاید دلم براش بسوزه اما به روی خودم نمیارم ...
نگران نباش خدا مکر و حیله شان را به خودشان برمی گرداند.ما نباید ان طوری باشیم که انها می خواهند ...
سلام؛

زمانی جایی خواندم که رفتار بعضی آدم ها، نمود بعضی صفات درونی خود توست..

از اون زمان وقتی هرچیز خوشایند یا ناخوشایندی رو در وجود کسی می بینم،
اول به خودم رجوع می کنم..
این روش به من زیاد کمک کرد تا سخن هایی مثل :آنچه برای خودت نمی پسندی برای دیگران هم مپسند" یا "خدایا کمک کن که پرداختن به عیوب خودم مرا از عیوب دیگران بازدارد" و از این قبیل برام عینیت پیدا کنه

یا علی(ع)
فرقی نمی کند
کوچه های مدینه یا کوچه های منامه ...
دست شرطه های حجاز همیشه سنگین است ..
باید ببینم خو دم وبا دارم یا نه !
خب خلق خدا که از اول این طوری نبوده... تناقض داره با لا تبدیل لخلق الله که بیهقی می گه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی