حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

مشخصات بلاگ
حبذا ...

لک الحمد یا ذالجود و المجد و العلی
تبارکت تعطی من تشاء و تمنع
الهی و خلّاقی و حرزی و موئلی
الیک لدی الاعسار و الیسر افزع
الهی اذقنی طعم عفوک یوم لا
بنون و لا مال هنالک ینفع
...

بایگانی

مستند میراث آلبرتا ...

شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۱، ۰۵:۴۶ ب.ظ

واقعا تاسف آور ست دیدن  همکلاسی های دیروزم که اینطور شده اند ... همین ها که توی فیلم به زمین و زمان مملکت خرده می گیرند .. طعنه به خوبان می زنند و آب توبه به دست بدطینتان می ریزند .. و یمدهم فی طغیانهم یعمهون ..

اخیرا شنیدم یکی شان توی کانادا کلاس رقص کمر گذاشته ست! و کنار درس پول خوبی از آن در می آورد .. یا آن یکی که مونس شریعتی بود در سال های دور، از شوهرش جدا شده تا با دختری که توی کلاس آشنا شده اند زندگی کند!! .. و یا دیگری که صاحب صفحه ی توهین به ائمه ی هدی _ روحی لهم الفداء_ ست .. کاش میشد از زندگی خصوصی اینها هم گفت .. کاش می توانستم بنویسم از او که با چفیه می آمد دانشگاه و الان عکس فیس بوکش با مارگاریتاست و دو سفید ِ همجنس باز در کنارش .. با افتخار .. که تفکر روشن لیبرالی خودش را به رخ بکشد .. یا او که زیر پرچم رژیم صهیونیستی با دوستانش عکس گرفته بود .. برای دهان کجی ِ به ما ..

به نظرم فیلم مستند آلبرتا بیش از حد مودبانه بود .. کاش میشد از واقعیت ها بی پرده گفت ... کاش ..


باری بهرحال، بهترین توصیف زندگی در آمریکا رو از ایمان افتخاری شنیدم .. ایمان به لحاظ علمی از همه ی آنها که توی فیلم هستند سرتر ست و فاصله ها دارد .. از لحاظ ایمانی هم از ما بسیار پیش تر ... در بیست و چندسالگی استاد ریاضی هاروارد بوده و بیخیال شده و برگشته .. توی مرکز تحقیقات به من می گفت :

" رفتن به آمریکا مثل پریدن از یه ساختمون سی طبقه ست ... من شانس آوردم که فقط دست و پام شکست .. ولی وحشتناک و خطرناکه .. اثرات مخربی به سیر روحانی آدم می زنه ..  واقعا می تونه آدم سقوط بکنه به جاهایی که حتی فکرش هم سخته .. واقعا ممکنه مرتکب گناهایی بشه که حتی تو مخیله ش هم نمی گنجیده ست ... "


..


الهی ثبت قلبی علی دینک .. بحق محمد و آل محمد ..

و  سمّ  ِ این تیرهای زهرآلود ِ غرب را زودتر از بدن ما بزدا .. یا صاحبی السجن .. 

..

.

  • ۹۱/۰۴/۰۳
  • ح.ب

نظرات  (۱۳)

و خیر رد شدن ویزای تحصیلی توسط وزارت امور خارجه ی آمریکا اینجا رخ نمود...

"تو با خدای خود انداز کار و واثق باش

که در طریقت ما کافریست رنجیدن"
خط آخر
آمریکا نرفته هاش هم به جاهایی رسیدن که تصورشم دردناکه..
  • فدائی اسلام
  • بسم الله

    برای به چالش کشیدن ایمان نیازی به اخد ویزای آمریکا نیست، میتوان در همین ایران نشست و داخل همین مساجد هم ایمانت را به سخت ترین شرایط سنجید، قدم که بر میداری اگر معیار و اساس سنجشت اسلام ناب باشد میتوانی بفهمی که در قلب اروژاو امریکا هم اینچنین خواهی ماند یا نه
    عالی.
    امین...
    وضیح غیر رسمی‌، تقریبا همین چند خط است:

    “آن‌ها که می‌روند وطن‌فروش نیستند. آن‌هایی که می‌مانند عقب مانده نیستند. آن‌هایی که می‌روند، نمی‌روند آن طرف که مشروب بخورند. آن‌هایی که می‌مانند، نمانده‌اند که دینشان را حفظ کنند. همه‌ی آنهایی که می‌روند سبز نیستند. همه‌ی آن‌هایی که می‌مانند پرچم به دست ندارند. آن‌هایی که می‌روند، یک ماه مانده به رفتنشان غمگین می‌شوند. یک هفته مانده می‌گریند و یک روز مانده به این فکر می کنند که ای کاش وطن جایی برای ماندن بود. و آن‌هایی که می‌مانند، می مانند تا وطن را جایی برای ماندن کنند…”
    بگذار در فیس بوقم باز نشرش کنم حمید. عالی بود.عالی. همین
    از همه جالبتر این است که دانشگاه معظم شریف، ایمان افتخاری را لایق مقام استادی خودش ندانست و ...
    میراث آلبرتا رو دیدم
    با این تفاسیری که گفتید شاید حق با شماست؛ بیش از حد مؤدبانه بود اما..
    در خانه اگر کس است..یک حرف بس است

    جایی خواندم نوشته بود "ما فراموش کردیم که در قرآن نوشته لا اکراه فی الدین...سخنی که هزاران حرف ناگفته در بر دارد.." و ما فراموشش کردیم یا خواستیم یا خواستند که فراموش شود...و نقطه ی آغاز فراموشی، شد کج ترین خشتِ اول...
    و رفتیم به سمتی که ..: الانسان حریص علی ما منع... تاختند به سوی حریص کردن آدم ها... آدم هایی که همه شان از جنس همند..همه روز اول گفتند"قالوا بلی.."

    حیف حیف حیف.......
    اگر یاد نگرفته بودیم توجیه را،
    الان دنیا اسمش "ایران" بود...

    حیف!
  • تحصیل، کار و زندگی خارج از کشور (ایمان ا
  • http://iran-imo.persianblog.ir/post/22/
    من به چیزی که در خارج از ایران رسیدم این بود که هر چیزی صلاح ادمی نیست و بعضی چیزها در زندگی ادم عاقبت بخیری نیستند توکل به خدا رو باید یاد بگیریم
    درسته که تلاش مهم است ..خیلی ها به عاقبت بخیری و صلاح بودن اعتقادی ندارند اما من کسانی رو دیدم که به زور به خواستهاشون رسیدند اما صلاحشون نبود و منحرف شدند متاسفانه ما همه این دنیا رو میبینیم و هیچ تلاشی برای اخرت نمی کنیم
    اما به قول حدیث قدسی : امیر المؤمنین(ع) می فرماید:

    «أوحَی اللَّهُ ُِ تَعاَلَی اِلَی دَاوُدَ یَا دَاوُودُ تُرِیدُ وَ اُرِیدُوَلَا یَکُونُ اِلَّا مَا اُرِیدُ فَاِنْ أسْلَمْتَ لِمَا اُرِیدُ أَعطَیْتُکَ مَا تُرِیدُ وَ اِنْ لَمْ تُسْلِمْ لِمَا أُرِیدُ أَتْعَبْتُکَ فِیمَا تُرِیدُ ثُمَّ لَا یَکُونُ اِلَّا مَا اُرِیدُ!

    خداوند متعال به داوودعلیه السلام وحی فرمود: ای داوود! تو می خواهی و من می خواهم؛ ولی فقط آن چیزی واقع می شود که من می خواهم. پس، اگر تسلیم خواست من شوی، خواست تو را هم تامین می کنم؛ اما اگر تسلیم خواست من نشوی، تورا در راه خواسته ات به رنج و زحمت می افکنم و آنگاه همان می شود که من می خواهم.»

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی