حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

مشخصات بلاگ
حبذا ...

لک الحمد یا ذالجود و المجد و العلی
تبارکت تعطی من تشاء و تمنع
الهی و خلّاقی و حرزی و موئلی
الیک لدی الاعسار و الیسر افزع
الهی اذقنی طعم عفوک یوم لا
بنون و لا مال هنالک ینفع
...

بایگانی

فکان لانت کبیرهم .. فکسرتهم بید قمن ...

سه شنبه, ۵ دی ۱۳۹۱، ۰۵:۲۲ ب.ظ

ماجرای گوساله ی سامری را یادت هست؟

به استناد قرآن، وقتی موسی از سامری پرسید که این چه کاری بود که کردی؟، سامری می گه من چیزی می دیدم که بقیه نمی توانستند ببینند! (قَالَ بَصُرْ‌تُ بِمَا لَمْ یَبْصُرُ‌وا ...) من خاکی از اثر جبرئیل را برگرفتم و بر گوساله ریختم و روحی گرفت .. (فَقَبَضْتُ قَبْضَةً مِّنْ أَثَرِ‌ الرَّ‌سُولِ فَنَبَذْتُهَا). بعد نفسم این فتنه را اینچنین در نظرم آراست .. یعنی ازجایی به بعد خودم هم باور کردم ...

.

.

بعضی مواقع، حتی دیدن چیزی که بقیه نمی بینند، باعث می شود آدم گمراه شود .. "علم" بدون "عمل صالح" باعث می شود آدمی گمراه شود .. حتی اگر شاهدت اثر ِ فرشته ی مقرب الهی باشد، وقتی مقصدت الهی نباشد، به گمراهی می کشد کار .. اگر "اصول اسلام" را آدمی نشناسد، ارتباط و عرفان با غیب، موجب گمراهی ست ...

.

.

گاهی این روزها بعضی در یک گوساله چیزی می بینند که شاید دیگران نمی بینند .. بعد سخت بدان دلبسته می شوند .. و این گوساله به گمراهی می رود و از پی اش جمعیتی گرفتار عذاب الهی می شوند ..

.

.

.


  • ۹۱/۱۰/۰۵
  • ح.ب

نظرات  (۵)

تازه اینها فعلا آتش زیر خاکستر کارهای مشایی است مانده هنوز ماهیتش معلوم شود .به من میگویند زیادی به این آدم مشکوکی من میگویم حالا ببینید کی گفتم این آدم یکسرش به یک جاهایی وصل است اصلا برنامه ها دارد...
به من میگویند زیادی توی خط ماسونری هستم !
پ.ن اگر فکر میکنید تند رفتم و صلاح نمیدانید میتوانید کامنتم را حذف کنید
فاعتبروا ...!

آنچه را جوان امروز در آینه می بیند , ر.زها قبل پیر در خشت خام می دید !
آن همه شعبده ی خویش که می کرد این جا
سامری پیش عصا و ید بیضا می کرد
مثـبت انـدیشی
مثـبت انـدیشی بـه هـمراه خـود صـلح، آرامــش، موفقیت، بـهبود در روابـط، و سلامت جسمی را به دنبال دارد.
مثبت اندیشی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعن تبارک الله ب این تفکر!!!!!!!!!!
در ضمن اون قسمت رو چرا پاک کردید؟؟ بود بهتر میشد با متن ارتباط برقرار کرد....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی