حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

مشخصات بلاگ
حبذا ...

لک الحمد یا ذالجود و المجد و العلی
تبارکت تعطی من تشاء و تمنع
الهی و خلّاقی و حرزی و موئلی
الیک لدی الاعسار و الیسر افزع
الهی اذقنی طعم عفوک یوم لا
بنون و لا مال هنالک ینفع
...

بایگانی

اندکی صبر ...

پنجشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۴۲ ب.ظ

اینکه انگلیس می آید یا نمی آید به تحلیف. فرانسه دعوت شده اما با فلان دیپلمات می آید. آلمان باید فکر کند. کانادا را داریم راضی می کنیم کم کم. استروا هم قول مساعد داده ..

لعنت به شما که اینطور ذلیل هستین و افسوس به آن قبلی ها که با بی تقوایی دولت را به دست شما دادند ... مشت مشت باید خاک ریخت روی سرتان ..

.

.

هیهات من الذلّه ..

.

.

صبر کن ..

تالله لاکیدنّ اصنامکم ....

.

  • ۹۲/۰۵/۰۳
  • ح.ب

نظرات  (۴۰)

هیهات من الذله ..

چه می شود کرد جز صبر ...

وقتی از اول "تدبیر" نباشه همین می شه. با دست پیش زدن و با پا پس کشیدن همین می شه. از اول رهان باز کردن، و تاروندن، و حالا با ذلت دعوت کردن، همین می شه. اگرچه یکی دیگه تاروند، و یکی دیگه دعوت می کنه...


من قبول نمیکنم حرف آن کسانى را که تصور میکنند ملت ما به خاطر پایبندى به مبانى و اصول خود، در دنیا خوار شده است، از چشم افتاده است؛ ابداً
رهبر انقلاب 1388/03/14
 .

 .

خوار هم نشده باشد عده ای خوارش می کنند و و مدعی خواهند شد به خاطر دفاع از مبانی اسلام بود
چطوره تشریف بیاری ایران و به همراه هم با عزت جلوی استکبار جهانی بایستیم.  
چه ساده مردم رو قضاوت میکنی، چه ساده لعن و نفرین به این مردم بیچاره میفرستی که به امید یه تغییر کوچیک توی زندگی روزمره شون به این بنده خدا رای دادند، هرچند که به برکت حضور همفکرانتان این تغییر بسیار دور از ذهن مینماید.
پاسخ:
من ایرانم. و اعتقاد دارم کسی که به خاطر زندگی به ذلت بیفتد، ذلیلانه می میرد .. 
همفکران ما ..عمرا توی چنین دولتی بروند که با اسم یک خواننده رای بیاورد.
ما اینقدر نگون بخت نشده ایم که برویم توی چنین دولتی.

شما اصلا می فهمید "بهتر" یعنی چه؟
میدونی وضع اقتصادی ما چه وقت بد شد؟ وقتی که کشور رو تا لبه ی پرتگاه بردند جلو..و با بی تمدنی محض، مردم را دوپاره کردند...بعد طرف خارجی حمله را شروع کرد و فشار را...این تحریم نتیجه ی عملکرد شماست که 
اقتدار ملی رو خدشه دار کردید.

شما اگر می خواهید ذلیل باشید، اشکالی ندارد
اما ما می ایستیم و نمی گذاریم قاجاریه درست کنید در ایران..
هه، با اسم یک خواننده رای آورده! اینقدر از این کشور فاصله گرفتی که امر بهت مشتبه شده. دوست عزیز ملت از ترس کاندیدای اصلح جنابعالی به ایشون رای دادن، البته دیوار توجیه بلنده من هم قصد کل کل با جنابعالی ندارم، فقط خواهشا این دید از بالا  وحق به جانب و دگر ابله بین رو کنار بگذارید.
من از کشور فاصله نگرفته ام..از بعضی آدم های آن فاصله گرفته ام.
از طرز نگاهشان به زندگی..از غرق شدن در جهان بینی ماتریالیتسی محض
و فراموشی مرگ..که حق است و گریبان می گیرد.
و اینکه دنیا متاع غرور است و آخرت سرای جاویدان است.
اینکه اگر کسی در این راه قدم بگذارد خداوند حتی دنیا را هم به او می دهد.
..


پیامبر می‌گوید: کسی که زندگی مادی ندارد، زندگی اخروی هم ندارد: "من لا معاش له لا معاد له."
می‌گوید: فقر همسایه دیوار به دیوار کفر است: "کاد الفقر ان یکون کفرا."
ابوذر هم می‌گوید: وقتی فقر از دری وارد می‌شود دین از در دیگر بیرون می‌رود.
« الذین یتخذون الکافرین اولیاء من دون المومنین ایبتغون عندهم العزه فان العزه لله جمیعاً »

قلبم درد می گیرد از همه کسانی که به این ذلت افتخار می کنند. و می ترسم از هلاکتی که در پس ِ این ذلت جویی ِ حریصانه خواهد آمد ...

قال علی (ع) : «من اعتز بغیرالله اهلکه العز »


هیهات من الذله ...

برادر حمید تعریف می کرد که همسر یکی از مسوولین داشت پیشنهاد می داد
به همسر یکی دیگر از مسوولین که یک خانه بخریم در فلان جان و یک واحد را ما بگیریم و یک واحد را شما..با قیمت نجومی.
بعد استدلال هم آخرش آورده که : والا..پیغمبر گفته وسایل آسایش زن و بچه ات
را فراهم کن!!!

یعنی سطح فهم از اسلام در این حد در رده بالای مملکت..

این احادیث دست شما نباید برسه چون عوام هستید
بروید علما برایتان تفسیر کنند احادیث را
همان علمایی که زندگی شان در ساده ترین وضع ممکن است
شما بی سواد هستید.

تمام هراسم از این است که نکند روزی برسد که آنچه شب پیش از یکی از دوستان شنیده‌ام 

 و واقعا شرم دارم از بیان آن، در میان ایرانیان عادی شود و پناه می برم به خدا

از اینکه بخواهد چنین اتفاقی بیفتد اما باید توکل داشت به خدا و همگی دعا کنیم

 که نعمتی را که خداوند به خاطر اسلام به همۀ ما ایرانیان ارزانی داشت،

 با کفران آن، به یکباره همه را از دست ندهیم؛

زیرا امام علی علیه السلام می فرماید:  اذا وصلت الیکم اطراف النعم فلا تنفروا اقصاهابقله الشکر

 چون طلیعه نعمت ها به شما برسد،با ناسپاسی دنبالۀ آن را مبرید

 

ما بیسواد، شما چرا اینجوری هستید؟!!بنده نه به روحانی رای دادم ، نه به جلیلی، از آدمهایی که مثل شما رفتاری خصمانه دارند 
هم میترسم! نمی دانم ادعای چه چیزی دارید ولی رفتارتان درست نیست! 
در ضمن حوصله ندارم جواب کسی را بدهم که مثال بی ربط می آورد، الان شما متوجه مصداق این حدیث نشدی!! نیازی به علما هم نیست خودتان فکر کنید به جواب میرسید... زیاد پیچیده نیست
پاسخ:
اینطوری برای برادر محمد می نویسید؟ والله اگر ذره ای شناخت ازیشون داشتین اینطور نمی نوشتین ...
.
.

هنوز قصّه مونده
                    این
                        پلانی از جهنّمه
در جامعه ی ما داره سنتی رواج پیدا می کنه که تنگدستی ظاهری را
فقر، و فقر را فساد معرفی می کند.
در صورتی که فقر نکوهیده ای که مورد اشاره ی اسلام است فقری است که
به سبب تنبلی و عدم تلاش حاصل شود.
اکثر یاران پیامبران از قشر ضعیف و فقیر بوده اند و حتی بعد از پیروزی نهضت
بسیاری در همان حد ضعیف باقی مانده اند. در حالی که بیشترین
فعالیت کاری را هم می کرده اند. و بعضی هم که از اغنیا بوده اند
سعی می کرده اند که سطح زندگی شان از حدی فراتر نرود.

متاسفانه امروز برخی "تجمل" را توصیه می کنند..
به اطراف خود نگاه کنید. وضع آدم ها را با بیست سال پیش مثلا مقایسه کنید..ببینید در قشر ضعیف است که ایمان کمرنگ شده، یا
در قشر مرفه و تجمل گرا که اخلاق و دین به هزیمت رفته..

اینکه کسی افتخار کند که نماینده ی قشری از کشور هست 
عیبی ندارد..اما حق و باطلی وجود دارد.
اساس تفکری که بر پایه ی دنیاست موجب نابودی کشور می شود.
همین تفکری که امروز برادر حمید می نویسد
که تمام دلهره اش این است که از انگلیس که می آید..از فرانسه که..
از آلمان چه..

ما با اینها مخالفیم..تمام دنیا هم ضد ما جمع شوند ما با این ذلت مخالفیم..
مخالف که هیچ..مبارزه می کنیم.
هیهات منا الذله
..

من با تیتر این پست خیلی موافقم....
بهتره فعلن صبر کنیم
من هم جزء عوام
اما چشمم به رهبره
حالا که حضرت آقا هستند و نظارت دارند و به جا هم تذکر میدهند و
همین عوام هم هستند که البته همراه خیلی از خواص نه پشت رهبر فقط که پیش مرگ رهبر و مقتدایشان هستند
بحث این است که آقای روحانی به انتخاب مردم روی کار اومده
الان با دعوا افتادن ماها رای که تغییر نمیکنه
خود شما آقای حبذا گفتین وایسادین پای صندوق تا هیچ رایی از حق الناس ضایع نشه و مطمئن بودین هرچی بیرون میاد و نتیجه میشه همون خیر مردمه
من اصن به ایشون رای ندادم اما تابع ولی فقیه م هستم و سکوت میکنم تا اقای روحانی نشون بدن خودشون رو الحمدلله که خدا آقا رو بهمون داده که زیر سایه امام زمان ارواحنا فداه راهنمای ما هستن
. واقعن هم آرزو میکنم آقای روحانی مردونه وایسن و حیثیت نظام که البته حیثیت مردمه و عوام ،به بازی نگیرن...
ما جزء همون مردمی هستیم که سال 84 و 88 به آقای احمدی نژاد رای دادن
ما همه یکی هستیم
این اختلاف نظر ها نباید به جدایی مون منجر بشه و جلوی هم ایستادن هامون و گرنه بازم دشمن سوء استفادده میکنه مث فتنه 88 ،
خودمون که نباید بهونه بدیم دسشون ،
 این دید منه عوامه ،
ما همون مردمی هستیم که از اللهم عجل لولیک الفرج  و اون سری موضع های بجا" ی آقای احمدی نژاد جلوی کاخ روسیاه سفید  تو قلب نامردم ها دفاع کردیم
و البته همون ها که وقتی ایشون خواستن  جلوی حضرت آقا خواست قد علم بکنه
ایستادیم و با بسیجی های قم همنوا بودیم که تا وقتی
اطاعت امر نکنه حق نداره حتی پاشو برای افتتاح آب شیرین به قم بذاره...
ما میگوییم تا شرک کفر هست مبارزه هست
و تا مبارزه هست ما هستیم....
کسی نیست بین مون که این جمله رو نشناسه و بهش اعتقاد نداشته باشه
پس مطمئن باشین آقای روحانی هم بخواد دست از پا خطا کنه همین مردم که به احمدی نژاد رای دادن و جلوش هم به جا ایستادن
جلوی ایشون هم......
میدونم که خیلی کوچیک تر از اونم که بخوام بین تون این اظهار نظر هارو بکنم
و خیلی خیلی بهتر از من میدونین همه خیلی چیزارو
ولی شاید گاهی حرف یک کوچیکتر هم بدرد خورد............
حق یارهمه
تو شبای قدر که خدا نزول برکات به زمین رو از هر موقعی بیشتر میکنه
دعا کنیم برای هم
برای بصیرت و و حدت هم
که حضرت علی علیه السلام هم از بی بصیرتی مردم و متحد نبودنشون ضربه خورد .....همون جا که میگن
به کوفی ها(اگر اشتباه نکنم ) که اتحاد آن مردم در نا حقی شون و پراکندگی شما در حق خودتون ، دل را میمیراند....
کمک کنیم مولای زمانمون کم خون دل بخورن...
آقا که از کافر انتظار ندارن
اما از ما که از بچگی سیاه پوش جدش بودیم.............
شرمنده بابت پر حرفیم...ان شاالله کوفی نباشیم....
یاعلی
پاسخ:
البته من هیچ گاه به احمدی نژاد رای نداده ام .. 
با کامنت آخر آقای برادر محمد به شدت موافقم
سلام.
من با ام بی و منتظر موافق هستم.

یه سوال داشتم اما اگر وقت و حوصله داشتین جواب بدین،
اگر یکی به اشما بگه مشکل رهبریه چون اگر رهبری ولایتش مثل اما علی علی السلام بود، انقدر حق و ناحق نمیشد، عدالت بر قرار می شد،
شما چه جوابی بهش میدین؟

ممنون میشم راهنمایی کنید.

التماس دعا.


پاسخ:
این سوال در تخصص ام بی ست!

رو نوشت: برادر محمد :)
به آقای پناهیان مراجعه کنید..صحبت هایی دارند در این زمینه که عالیست..

اول این رو ببینید..بعد این را گوش کنید
من هم همچه رایی نداده ام.
---------------------
بی کنایه ،خداروشکر که در جواب دیگران لااقل ما هم راهنمایی شدیم...
----------------------
خداوندرحمان خیر دنیا و آخرت نصیب آقای برادر محمد بکند....
یاعلی

با سلام
قصد جسارت به برادر نبود، با ذکر این نکته که شناختی از ایشان ندارم و قضاوت تنها بر اساس همین کامنتهاست.
به آقای ام بی: 
به جز پاراگراف اول ، با آنچه گفتید کاملا موافقم. روی پاراگراف اول صحبت دارم و سوال که در وقت مقتضی مطرح میکنم.
با تشکر 
  • مائده آسمانی
  • سلام 
    فکر نمیکنید کمی تند نوشتید؟
    وفکر نمیکنم خطوط قرمز رهبری را رعایت نکنند، 
    که موظف به رعایت هستند.
    پاسخ:
    سلام. تند که هست. هنوز به خط قرمز نرسیده ایم .. آنچه می کشد مرا "رویکرد ذلیلانه" است .. قرآن در سوره ی مبارکه یونس در وصف مومنین می فرماید "لا یرهق وجوههم قترٌ و لا ذلّه .."

    به ام بی:

    جواباتون واقعا عمیقه.....

    منظورم در مباحثه بود، هنوز هم معتقدم که نباید وقتی کسی حرفی میزند اورا متهم به بیسوادی و نادانی کرد..اگر با کسی اینگونه حرف بزنید خیلی سریع طرد می شود .. این روش درستی برای حق گویان نیست.بنده در آن لحظه کمی عصبانی بودم و این ایراد به خودم هم وارد است : دی
    پاسخ:
    موافقم .. :)
    رذیلانه تر آنست که آدم برود توی صف سفارت انگلیس و کانادا و امریکا بایستد به نمایندگان دولتهای ایشان پول بدهد، بلکه ویزایش را بدهدند یا ندهند، بعدش که دادند برود برای چندر غاز خودش و وقتش و سوادش را بفروشد به "اجانب". خوب رذل رذل است دیگر با ریش یا بی ریش.
    پاسخ:
    موافقم ... 
    ببخشید کلمات رذیلانه و رذل را اشتباه به کار بردم. کلمات صحیح، ذلیلانه و ذلیل هستند. 

    من یه پیشنهاد دارم ولی نمیدونم که عملی هست یا نه

    برای کامنتها یا حتی پُست ها یه + و -  ی (چیزی) بذارید که آدمایی که میان و کامنت نمینویسن ولی به هر حال ممکنه با یه کامنت موافق یا مخالف باشن بتونن نظرشون رو با یه کلیک ابراز کنن و مشارکت بیشتری داشته باشن.

    به نظرم جالب تر میشه وبلاگتون و هیجانش هم بیشتر میشه :)

    پاسخ:
    موافقم! ..
    (ان شاء الله به زودی تعبیه میشه!)
    می شه بگی برای شب های قدر برنامه داری کجا بروی؟ بیت برنامه دارد؟
    پاسخ:
    ان شاء الله می روم کهف الشهداء ...
    من دوباره که متنتون را خواندم و نظرات دوستان را که دیدم ، فکرم مشغول شده با کلی سوال. واقعا ما باید چیکار کنیم؟ یعنی اصلا چه کاری از دست ما (من نوعی) برمیاد؟ تا قبل از انتخاب این آقا ، باز شاید کاری میشد کرد ، ولی حالا چی؟ حالا که از هر راهی که توانستند رای آوردند چه؟ من یک نفر بدون هیچ قدرت و اعتبار سیاسی و ... باید تماشاچی باشم تا اینها دوباره کشور را برگردانند به اوضاع خفت بار آن سالها؟

    کاش این نوشته هایتان بعد از اینکه دغدغه های مخاطب را پر رنگ کرد ، راهی پیش پایش می گذاشت.
    سلام.
    خیلی خیلی خیلی ممنون


    "اگر نشناسیم، پشت پا خواهیم خورد. پرونده ى خصوم خودمان را فراموش نکنیم. ممکن است انسان یک وقتى سابقه اى را به رو نیاورد؛ اشکالى ندارد. شما یک وقتى با یک شخصى مواجه اید، می خواهید یک کارى را انجام دهید، یک سابقه اى هم از او دارید، مصلحت نمی دانید به رو بیاورید؛ این اشکالى ندارد، اما این سابقه یادتان نرود؛ اگر یادتان رفت، پشت پا خواهید خورد، ضربه خواهید خورد."

    امیدوارم از باب به روی خود نیاوردن باشد و توجه شان معطوف به دستورات و همینطور نصایح حضرت آقا باشد.
    اینکه گفته اید با حرفم مبنی بر ذلیلتر بودن آنها که توی صف سفارت انگلیس و کانادا و آمریکا می ایستند و بعد هم سوادشان و توانشان را برای چندر غاز به این دولت ها میفروشند یک معنی اش این است که شما (و نزدیکانتان که عجالتا نامی نمیبرم) شامل این ذلت شده اید. شما هم در خنکای سایه سفارت آمریکا این ذلت که فاصله اش با لذت یک حرف است را چندین سال است که پذیرفته اید. خوب این را میتوانم درک کنم. آنچیزی که نمیتوانم درک کنم این است که شما که چندین سال است بالفعل چنین ذلیل شده ای چطور برای کسانی که بالقوه قرار است در آینده ذلیل شوند لعنت میفرستید؟ خاکی که پیشنهاد میکنید ایشان بر سر کنند بیشتر مناسب ذلیلان بالقوه است یا مناسب ذلیلان بالفعل؟
    پاسخ:
    سلام. این نظر شماست. و متاسفانه علم کافی بر این موضوع ندارید.

    اینکه "سواد و توان شان را به این دولت ها می فروشند" تعبیر شماست که از حق فاصله ها دارد.
     درستش اینست که " برای افزایش توان علمی کشور و رساندن آن به سطح علمی روز دنیا، چند سال آزگار برای کسب علم از کشورشان دور بوده اند و حالا هم دارند بر می گردند که در گوشه ای برای تولید علم در مملکت اسلام تلاش کنند ".

    بنده نه کاری برای اجنبی ها کرده ام، نه این تعبیراتی که به کار برده اید الحمدلله صادق است.
    ان ظن لایغنی من الحق شیئا ..
    حضور شیعیان_با حفظ نام و نشان تشیع یا مسلمانی_ در اراضی غیر مسلمان صرف به حضور فیزیکی اش هم مفید است
    آنچه مذموم است از دست دادن نام و نشان است و گرنه این خودش می تواند هجرت فی الله باشد. چه شد که جعفر ابیطالب علیه السلام چنین جاه و جایگاهی یافت
    وجود پرچم اسلام در امریکا و انگلیس و امثالهم کم ارزش نیست حال این پرچم هرچه بالاتر باشد بهتر
    حتی اگر امثال ایشان به ایران مراجعت هم نکنند و نسل شیعه را در کشور دیگری گسترش دهند و بتوانند این نام و نشان را در نسلشان حفظ کنند بد که نیست بلکه خوب هم هست
    چه اشکالی دارد نسل شیعه در دنیا گسترده شود
    امیدوارم حمل بر مجیزگویی نشود _هرچند که مجیزگویی هم در جای خودش ناپسند نیست_
  • مائده آسمانی
  • سلام
     کاش از حس و حال کهف الشهدا بنویسید،البته شاید کار سختی باشه.
    لعنت کلمه بزرگیه ! اینجا بکارنمیبرنش زیادبکارنمیبرنش !هرجا بکارنمیبرنش ! بعضی کلمات برگشت به خودداره ! بیشتر اینها فقط یه مشت احمقن! لعنت نمیخوان !
  • مائده آسمانی
  • سلام
    وقتی آن زمان پیام خوندم،پیش خودم گفتم چقدر خوشحال کننده و امید بخش که رهبر عزیز برایت پیام داشته باشند و تو را دعا کنند..
    حسی غیرقابل توصیف ست حتما.
    بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
    دانشجویان عزیز، شما جوانان، مدیران آینده‌ی کشورید. ایرانِ فردا، با ثروت عظیمی از اندوخته‌های علمی و عملی، باید به دست مدیرانی بزرگ و لایق اداره شود و گام‌های بلند و پرشتاب به سوی چشم‌اندازهای ترسیم‌شده را با همت و ایمان و بصیرت و شجاعت امثال شما بردارد. شما و همه‌ی جوانان و فرزندان عزیز ملت ایران در هر نقطه‌ی جهان، باید خود را برای نقش‌آفرینی در این تراز آماده کنید. شما را همواره دعا می‌کنم.
    خداوند یار و مددکارتان باد.
    سید علی خامنه‌ای
    ۱۳۹۱/۱۰/۲۴پیام به چهل‌وهفتمین‌ نشست‌ سالانه‌ی اتحادیه‌‌ی انجمن‌های‌ اسلامی دانشجویان اروپا
    پاسخ:
    سلام. بله .. من آنجا بودم وقتی پیام را دادند ... خیلی حس ِ خوبی بود! 
    خداوند آخر و عاقبتمان را خودش بخیر کند...
    عزیزی در تحلیل روزگار آینده این حکمت گهربار نهج البلاغه را برایم خواند :
    "مردم براى اصلاح دنیا چیزى از دین را ترک نمى گویند ، جز آن که خدا آنان را به چیزى زیانبارتر از آن دچار خواهد ساخت ."
    حکمت106


    خوب پس شما هم برای فرنگ رفتنتان دست به دامن "توجیه" شدید. الان در مورد اینکه آیا توجیه شما قبل قبول است یا نه حرفی نمیزنم اما میخواهم بدانم که نظر شما مثلا در مورد توجیه کردن سفر جک استراو به ایران چیست؟ مثلا اگر کسانی که نقدشان کرده ید بیایند و بگویند هدف ایشان از خوشحالی از سفر جک استراو به ایران "افزایش توان سیاسی  کشور و دور کردن خطر جنگ و تحریم و انزوای سیاسی کشور" باشد و نه آنگونه که شما تفسیر به رای کرده ید "ذوق مرگ شدن از دیدن خارجی" آنگاه شما توجیه ایشان را خواهید پذیرفت؟ یا توجیه فقط همان هاست که شما میکنید؟  آیا فقط شما هستید که حقیقت محض را ادراک کرده ید و توجیهاتتان صحیح اند و توجیهات احتمالی دیگران پیش از شنیده شدن باید نقد بهشت و جهنمی شوند؟

    این اولین و احتمالا آخرین کامنت من اینجاست.  

    من بر خلاف شما سال های این دولت را خارج نبودم. بعد از درسم ماندم تو مملکت. گفتم بروم کار کنم. هم تجربه کنم هم مگر بدون دکترا نمیشود خدمت کرد. وقت برای دکترا هست. رفتم پارس جنوبی. حوصله ندارم اینجا از تفاوت برداشت ما و قطر بگویم. برو بخوان خودت. روند را ببین. از ٢٠ سال پیش تا حالا. بگذریم..  از خود عسلویه با کار مهندسی شروع کردم . همان موقع که شما هر جای دنیا غیر ایران که بودی با وبلاگ نوشتن از این دولت دفاع میکردی.
    من البته مخالف این آقا بودم. مخالف رویه ای بودم که داشت شکل میگرفت. اوایل این دولت طبق گفته بچه های قدیمی تر اوضاع بد نبود.... عسلویه رونقی دآشت. حرف همه مدیران این بود که چنان و چنین کنیم فلان سال می رسیم به قطر.   بعد از نزدیک دو سال آمدم تهران. زمانی که دیگر همه قرارداد های جدید توسعه فاز ها دست برادران شما افتاد. کارم البته دیگر مهندسی نبود، کار خرید یا به قول شما پروکیورمنت می کردم. نزدیک دو سال هم کار خرید کردم. لذا الان اشراف نسبی نسبت به اتفاقاتی که افتاده و می افتد چه در مهندسی چه در خرید دارم. اتفاقا کار خرید را در شرکت زیر مجموعه برادران مخلص انجام دادم. با اینکه مخالف نوع تفکر بودم ولی از جان و دل کار کردم. حرفم را خلاصه میکنم (راستش میخواستم بیشتر بنویسم اما فکر که میکنم اعصابم بیشتر به هم میریزد.) در بخش مهندسی تمام داکیومنت ها و پروسیژرها مدارک ده سال پیش توتال و دیگر کنترکتورهای فاز های اولیه است. هر جا که به ضرورت احتیاج به تغییر هست کار گره می خورد. علی الخصوص که همان معدود نیروهای بومی خوب هم در چند سال گذشته فراری شده اند. در بخش خرید هر چه گذشت اوضاع خراب تر شد. از اطلس کوپکو و زیمنس و لوا و ... مرحله مرحله عقب نشینی شد تا رسیدیم به شرکت های دست چندم چینی و بعضا کره ای با تولیدات بی کیفیت و با تاخیر زیاد.
    ذلت یعنی این بردار من.   ذلت یعنی شش سال بگذرد و نتوانی یک فاز را درست راه اندازی کنی که خیرش به مردمت برسد. یعنی همسایه جنوبیت با آن فقر نیروی انسانی معادل بیش از یک دهه برداشت از کشورت جلو بیفتد، مخزن مشترک را خالی کند و مدیرانت به این فکر بیفتند که توسعه پارس جنوبی شاید اصلا دیگر به صرفه نباشد. در نفت هم وضع بدتر است. یک کشور جنگ زده همسایه از میدان های نفتی مشترک برداشت کند و ما تماشا کنیم...
      آن وقت میایی می گویی ذلت؟ افراد هم فکر شما برادر من عموما آدم های بی عرضه اند که به اندازه کم دانشی شان پر مدعا هستند. عده ای هم مثل شما که در تخصصشان ظاهرا حرفی برای گفتن دارند پرچم وبلاگ نویسیشان بالاست. با آدم های با عرضه تان هم مشکل پیدا می کنید. یکی مثل قالیباف را باید بگذارید روی سرتان حلوا کنید مرد حسابی. اسمش را می گذارید تکنوکرات و طردش می کنید. کسی را ندارید کار بلد باشد. حرف و حرف و حرف...
    خلاصه همین شد که دیگر ناامید شدم برادر من، و آمدم دکترا بخوانم... حرف زیاد هست برای گفتن .. از پول های حیف و میل شده، از دلال های داخلی و خارجی که از قبل این بدبختی ما چه مبالغی که به جیب نزدند. حالا می گویی تحلیف؟ کشک چی؟ 

    سینه مالامال درد است ای دریغا مرهمی

    پاسخ:
    سلام برادر

    ممنون از نظرتان.
    و ان شاء الله که آخرین نظرتان هم نباشد ..

    اولا که اثبات شی نفی ما عدی نمی کنه. این که من نوشتم بی شک ذلّت هست .. و آن ذلّتی که شما نوشتی حرف دل ما ست .. خدا شاهد است که همان موقع با مسئولات ذی ربط، گله و دعوایمان همین بود .. نمی خواهم نام بیاورم، اما اتفاقا آن ها بیشتر "برادران" شما بودن تا بچه حزب اللهی های درست ... همان ها که هم از توبرره می خورند هم از آخور .. توی این دولت هم سر کارشان خواهند ماند .. کما اینکه در دولت خاتمی هم بودند سر کار ...  کسانی که بی لیاقت سر سفره نشسته بودند و حالا هم مثل همیشه ی تاریخ انقلاب، طلبکارند ...

    ثانیا، من قالیباف را به خاطر تکنوکراتی طرد نمی کنم. مشکل من اساسا دنیاخواهی زیاد ست. اینکه رنگ آرمان ها فراموش شود .. قالیباف به نظرم باید مواظب باشد در ورطه ی دنیای دیگران نیفتد ...


    ثالثا، وان که دیدی بر قرار خود نماند .. وین که بینی هم نماند برقرار ...

    و السلام

    پ.ن : ما هم درد داریم .. که البته غمگسار هست ..

     

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی