حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

مشخصات بلاگ
حبذا ...

لک الحمد یا ذالجود و المجد و العلی
تبارکت تعطی من تشاء و تمنع
الهی و خلّاقی و حرزی و موئلی
الیک لدی الاعسار و الیسر افزع
الهی اذقنی طعم عفوک یوم لا
بنون و لا مال هنالک ینفع
...

بایگانی

تهدّمت والله ارکان الهدی ...

دوشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۱۲ ق.ظ

مشهور است که آن نیمه شب ها که مولای مان برای فقرا و مستمندان کمکی می برده ست، می گفته اند : "ای جوانمرد .. خدا تو را پایدار نگه دارد .. که حقی که علی از ما غصب کرد، تو به ما برگرداندی ... "

مظلومیتی این چنین دارد علی ...

.

.

پ.ن:

ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند ...

.

  • ۹۲/۰۵/۰۷
  • ح.ب

نظرات  (۱۳)

دستای پینه بسته ی علی به همراه منه
خونه نشینی علی..آتیش به جونم میزنه..
تو کوله بار شعر من اسم قشنگ علیه...
قافیه تنگ دلم...از دل تنگ علیه...
به من میگن علی کیه ؟!
علی امام عاشقاست...
به من میگن علی کیه..
داغ دل شقایقاست...
یتیم ها پشت درهای خونه شون منتظر آقــا نشستن...
گوش به زنگ تق تق یه جفت صدای پا نشستن...
موهای آقا سفیده جوونا...کیسه رو از آقا بگیرید...
قامت آقا خمیده...جــــوونا کیسه رو از آقا بگیرید...
..
.
.
ما اهل کوفه نیستیم.........................


*شعرش رو مرحوم آقاسی میخونن...
یاعلی

آقای حبذا! التماس دعا..احساس میکنم دعای مومن در حق مومن (اگه باشم من!) خیلی جواب میده..
بگید اینایی که میان تو وبلاگم مثلا! :-)
پاسخ:
سلام. شما هم در حق صاحب این خانه دعا کنید که عاقبت به خیر شود ..
lمظلومیت امیر تنهای کوفه را، ژرفای چاه های خاکی فقط فهمیدند...
التماس دعای فرج در این عزیزترین شب های الهی که زمین با افلاک پیوند می خورد...
یا علی(ع).
آیت الله بهجت:

اگر بی تفاوت باشیم و برای رفع گرفتاری ها و بلاهایی که اهل ایمان بدان مبتلا هستند دعا نکنیم، آن بلاها به ما نزدیک خواهد شد.

برای همه دعا کنیم
پاسخ:
ممنون از تذکر به جا ..
امشب از خدا میخوام تا سال دیگه این موقع  همسر ی شایسته .پاک دامن و مطیع امر امام خامنه ای و امام زمان خدا نصیب هر سه ی شما بکنه... 
پاسخ:
ممنون. دعا بفرمایید بر عاقبت به خیری ..

ربنّا هب لنا من ازواجنا و ذریّاتنا قره اعین و اجعلنا للمتقین اماماً ..


سلام علیکم

دو شب از سه شب قدر برما گذشته...
انشاالله عبادات مومنین و مومنات قبول باشد و توفیقشان فزون.

در مورد مراسم احیا عرضی داشتم.
تا پارسال که حاج آقا مجتبی از دنیا نرفته بودند، عالمانه ترین و پرمغزترین مراسمی که سراغ داشتم مراسم بازار بود.

شاید بزرگترین نکته اش تجلی شب قدر از میان روایات بر دل ها بود که با تعابیر و سخنرانی و حتی اشک ریختن های حاج آقا برای مردم تداعی میشد...
لحن و عباراتی که با آن حضرت صاحب را صدا میزدند، دعاهای بسیار مختصر ولی پرنفوذ و استخوان سوزشان...
واقعاً شب هایی بود در جوار یک ""عالم""

امسال که حاج آقا به رحمت خدا رفته اند،
صرفا برای داشتن عنصر "خلوت" کهف الشهدا را انتخاب کردم.

شب نوزدهم که فرصت برای سخنرانی کم بود، چیزی توی ذوق نمیزد الا آن چند دقیقه مداحی آخر که به نظرم عده زیادی قائلند به این مساله که اینطور مداحی کردن کمی افراد را از شان ائمه دور میکند (گفتم عده زیادی که سلیقه شخصی نباشد) که به خانم های مسئول هم گفته شد، ولی فکر میکنم برنامه چیده شده است و زیاد عده معدود اثری ندارد.

دیشب اما ذهن ناخودآگاه این مراسم را با مراسم بازار مقایسه میکرد و جنبه های بیشتری خودنمایی میکرد.
سلیقه ای و "حال" ی بودن مراسم (آن هم به پسند تیپی خاص) جلوه گری بیشتری داشت، جا برای تامل و توبه و دعا و ایجاد زمینه هایش بسیار کمتر از آنچه بود که میتوانست باشد. هرچند زیاد توصیه به توبه شد...

البته بنده حق میدهم و اصلاً به حالت خرده گرفتن این نکات را نمیگویم.
و البته تر واقعاً همان مسئله "خلوت" بعلاوه صفا و میهمان نوازی شهدا چیزی نیست که اهل انصاف چشم بر آن ببندند.

ولی همه دلیلم برای گفتن این نکته کمی همفکری و بعد از آن انتقال به دست اندرکاران بود در صورت امکان
فکر میکنم برای جاانداختن این مطلب، باید با مداح یا سخنران مراسم صحبت کرد، آن هم نه در حد یکی دو جمله، به شکل رفاقتی و در قالب یک بحث و طبیعتاً از خانم ها این مسئله برنمی آید...

اوج افسوسم از فاصله ای که مراسم های شب های قدر با مراسم های بازار دارند را به این سادگی ها نمیتوانم شرح دهم...

کاش اگر خداوند نعمت حضور عالمی را از ما گرفت، به شکرانه درک وجودش همت کنیم و تا جایی که در توان داریم آموخته ها و درک کرده هامان را عمل کنیم.

لطفاً اگر موافق هستید و نیاز هست توضیح بیشتری داده شود (به دلیل نارسا بودن توضیحات بنده) بفرمایید.

اللهم عجل لولیک الفرج


پاسخ:
سلام.
من هم شب نوزدهم کهف الشهدا بودم و از شلوغی زیاد، بی نظمی و همچنین نکته ای که در مورد مداحی ذکر فرمودید خسته شدم. این بود که دیشب را مسجد دانشگاه شریف بودم که بهتر بود به گمانم ..
خدا می داند به شرط حیات، شب بیست و سه کجا بروم ..
نقل است که ابوموسی اشعری در فتنه ی زمان امیرالمومنین آمد بر منبر گفت:
"من باید سکوت کنم در این باره..زیرا پیغمبر به من خبر داده از این
فتنه و به من امر کرده که ساکت باشم"

مردی برخاست که : خرفت! با همین حرفت سکوت را شکستی که..


جالب بود..یاد بعضی ها آدم می افتد.
که واقعا منزه و مطهر هستند و دامنشان آلوده نشد به فتنه!!!
پاسخ:
:)
تذکر دادن به دست اندرکاران را درست/واجب نمیدانید؟
پاسخ:
گوش ِ استماع ندارند، سرگرم ِ میکروفون هستند .... 

"ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند" یعنی چی؟

ببخشید ولی واقعا یعنی چی؟

پاسخ:
واضح نیست؟

سلام

این شبها به لطف خدا برنامه احیاء بازار برقرار است ...

سخنران حاج آقا حسین تهرانی فرزند صالح حاج آقا مجتبی هستند.

.

به یاد شب بیست و سوم پارسال که خیلی ها فهمیدند حاج آقا رفتنی هستند.

.

ای دریغ و حسرت همیشگی ......

پاسخ:
سلام. ممنون. چرا بی نام حالا؟ ..

گمنامی به تقوا نزدیک تر ست؟ ..
امروز آقا را هنگام خطبه ها که دیدم دلم گرفت.. احساس کردم خیلی تنهاست... حتی آنهایی که ادعای پیروی اورا دارند نیز لزوما لیاقت او را ندارند و کارهایشان گاها به ضرر ایشان تمام می شود... فدای مظلومیتش

"ما"ی امروز

با "ما"ی 1400سال پیش

و

سیدعلی خامنه ای

با علی امیرالمومنین 1400 سال پیش منظورتونه یعنی؟

جواب نمی دین؟ :ا
پاسخ:
به چه سوالی؟ 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی