حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

مشخصات بلاگ
حبذا ...

لک الحمد یا ذالجود و المجد و العلی
تبارکت تعطی من تشاء و تمنع
الهی و خلّاقی و حرزی و موئلی
الیک لدی الاعسار و الیسر افزع
الهی اذقنی طعم عفوک یوم لا
بنون و لا مال هنالک ینفع
...

بایگانی

ما أصابنی بلاء إلاّ من الحبّ ..

دوشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۰۱ ب.ظ

 قال الرضا علیه ‏السلام :
 قالَ السَّجّانُ لِیوسُفَ : إنّی لاَحِبُّکَ ، فَقالَ یوسُفُ : ما أصابَنی بَلاءٌ إلاّ مِنَ الحُبِّ ؛ إن کانَت عَمَّتی أحَبَّتنی فَسَرَّقَتنی ، وإن کانَ أبی أحَبَّنی فَحَسَدونی إخوَتی ، وإن کانَتِ امرَأَةُ العَزیزِ أحَبَّتنی فَحَبَسَتنی .  
 امام رضا علیه ‏السلام :
 زندانبان به یوسف گفت : من تو را دوست دارم ...  یوسف پاسخ داد : هر بلایى که به من رسیده از دوستى است . عمّه‏ام مرا دوست داشت، مرا دزدید ... پدرم مرا دوست داشت، در نتیجه برادرانم به من حسادت کردند و زنِ عزیز [مصر] ، مرا دوست داشت، پس به زندانم افکند ... 
.
.

  • ۹۲/۰۵/۲۱
  • ح.ب

نظرات  (۱۱)

من یوسف راه توام افتاده به چاه توام ارزان مفروشم! ...
پاسخ:
سعی ام رو می کنم، قول نمی دم :p

آفرین!

البته شاید منظور حضرت یوسف علیه السلام، دوست داشتن هایی از جنس دوستی زندانبان بود

چرا که عاشق حقیقی حال دیگری دارد:

یکی وصل و یکی هجران پسندد

یکی درد و یکی درمان پسندد

من از درمان و درد و وصل و هجران

پسندم آنچه را جانان پسندد ...

ان شالله

عجیبه!!
به غیر از تذکر هیچ وجه دیگری برای این نوع تحلیل کردن نمیتوانم بفهمم.

پاسخ:
تذکر؟

مرید پیر مغانم زمن مرنج ای شیخ    چرا که وعده تو کردی و او بجا آورد.
  • مهدی ایندیپندنت
  • تلویزیون درباره ی انتقادات جریان های سیاسی به کابینه پیشنهادی حرف نمی زند، درباره ی دفاعیات دولتی ها از کابینه هم حرف نمی زند، از ماجرای عباس یزدان پناه یزدی هم هیچ نمی گوید، درباره ی دعواهای پرونده ی کرسنت هم ساکت است، روزنامه ها با هم چالش دارند ولی تلویزیون بی خیال دارد سریال پخش میکند و دراخبار به جاده های قزوین رشت یا هوای آخر هفته می پردازد. از ماجرای حلقه ی پرتو هم گذشت و نه له و نه علیه هیچی نگفت، هیچ برنامه ای هم در تحلیل حرفهای روحانی در نشست مطبوعاتی پخش نکرد، کلا تلویزیون هیچ کاری با دغدغه های سیاسی و حاکمیتی ندارد... کلا ما تلویزیون نداریم!

    ستاد کامنت های بی ارتباط با موضوع :)
    تذکری به زندان بان برای تامل بیشتر صرفا...
    که از جنبه های مختلف مراقب این مسئله ای که داری بیان میکنی باش.

    اگر نه با اطلاعات و شهود و ... که دارم چارچوب حکمت آمیزی از این جمله و تعابیر بعدش نمیتوانم بفهمم
    "" هر بلایى که به من رسیده از دوستى است . ""
    منبع بلا، حکمت بلا و دیدی که به اتفاقات زندگی باید داشت...

    جناب ح.ب آهنگ "شبیه نیمه شب قدری"  که لینک کرده بودید بسیار زیباست. تشکر
  • حلما سادات
  • هر که در این بزم مقرب تر است..جام ٍ بلا بیشترش میدهند...

    یا

    البلاء للولاء ...

    التماس دعا .. 

    الهی هیچ مسافری از رفیقاش جا نمونه ..
    پاسخ:
    جات خالی بود ...
    دیشب تا صبح با فاضل نظری، دو نفری گپ می زدیم .. 
  • مائده آسمانی
  • عشق رازی ست که تنها به خدا باید گفت
    چه سخن ها که خدا با من تنها دارد
    والله ما رأینا حبّا بلا ملامة ..
    پاسخ:
    دقیقا ..

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی