حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

مشخصات بلاگ
حبذا ...

لک الحمد یا ذالجود و المجد و العلی
تبارکت تعطی من تشاء و تمنع
الهی و خلّاقی و حرزی و موئلی
الیک لدی الاعسار و الیسر افزع
الهی اذقنی طعم عفوک یوم لا
بنون و لا مال هنالک ینفع
...

بایگانی

شد منّت مواهب او، طوق ِ گردنم ..

پنجشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۰۲ ق.ظ

با عزیزی تا پاسداران قدم می زدیم. قریب به یکساعت. از شهادت می گفتم و وظیفه و قسمت. از آنکه کسی که خدا ترس باشد از احدی نمی ترسد. موقع حرف زدن گاهی، به خودم هم اثر می کند. حالت ِ حماسی می گیرم. در اوج صحبت، ناگهان از یک سطل زباله ی فلزی ِ پنهان که کنار پیاده رو بود، گربه ای به سمت م پرید. یک آن ترسیدم. بعد خنده ام گرفت. به هم صحبت مان گفتم : " می بینی .. لاف می زنم .. همین ". خلاصه. نه خانی آمد و نه خانی رفت. فقط نفسم ادب شد ...

.

  • ۹۲/۰۶/۱۴
  • ح.ب

نظرات  (۲۳)

حقیقتن نفس من هم چوب خورد با این پست.
سپاس

خیلی خوب بود..

خیلی تکان دهنده بود جناب حبذا...
بله تقریباً اکثرِ ما، فعلا بُلُف می‌زنیم تا آن زمان که پرده بر افتد چه‌ها کنیم..
به برادر حبذا و خواهر منتظر:

ای کاش بدون تعصب می‌توانستیم به انسانها نگاه کنیم. آیت‌الله خامنه‌ای که پیامبر نیست! ایشان هم یک انسان معمولیست که چون در صدر قدرت قرار دارد از فساد به دور نیست!
در پاسخ به شما که اعتبار صحبتهای من در نظرتان ناچیز می‌نماید و فقط در پاسخ به تمام صحبتهایم فقط به جمله‌ای اکتفا می‌کنید و حتما تاکید دارید که از لقب آیت الله استفاده شود که ایشان پاک هستند که بنده اعتقادی ندارم
چون میبینم که افرادی چون موسوی و همسرشان یا کروبی بدون حکم دادگاه در حصر قرار دارند به دستور شخص ایشان!
ایشان اگر پاک هستند چرا در زندانها به دختران و حتا پسران تجاوز شد!
چرا وقتی‌ خاوری ۳۰۰۰ میلیارد میدزدند ایشان می‌گویند کش ندهید! به این دلیل نیست که پای خیلی‌ از مسئولین در این قضیه گیر بود! چرا از دولت احمدی‌نژاد که کشور را به قهقرا برد اینقدر حمایت کردند.
چرا افرادی که مذهبی‌ دیگر غیر از اسلام برمیگزینند به زندان میروند یا به قتل می‌رسند
مثال برای گفتن زیاد است ولی‌ کشور ایران متاسفانه شرایط بدی را سپری می‌کند.
خواهر منتظر: شما گفتید که امثال پدر شما هم هستند که کار کردند ولی‌ خواهر عزیز اداره یک کشور نیاز به همکاری همگی‌ دارد نه اینکه به خاطر برخی‌ مسائل فسادها نباید رو شود، کسی‌ که در بالاترین مقام قرار دارد می‌گوید کش ندهید، آیا حضرت علی‌ هم در این موقعیت میگفتند کش ندهید!!!!

اگر ایشان به اخرت اعتقاد دارند باید سکوت کنند! ایشان هم دیر یا زود می‌میرند و اگر اعتقادی به خداوند داشته باشند باید بدانند که باید پاسخگو باشند.

خواهر منتظر شما جوری میگویید پدر و خودتان در این مملکت کار کردید که انگار مردم به شما بدهکار هستند. انسانهای شریفی هستند که بیکارند و این رقم کم نیست که اگر مسؤل بودند به فکر ساختن کشور خود بودند. شاید شما هم مثل احمدی نژاد بیکاری و فقر گسترده در کشور را انکار می‌کنید یا تقصیر دشمن میاندازید! در ایران به دستور یک‌نفر تصمیم گرفته میشود و به اجرا میاید. به دستور یک‌نفر وام میدهند و بعد به دستور همان نفر لغو میشود. اینقدر ناهماهنگی بین مسئولین اجتمایی‌ امنیتی و سیاسی در سطوح مختلف هست که کار هم را خنثی میکنند. تصمیم گیری در حکومتهای اقتداگرا و دیکتاتور آسان است ولی‌ تصمیمات تاثیر ندارند
باور کنید اگر من قدرتی‌ داشتم برای کشورم زحمت می‌کشیدم بدون اینکه منّت بر کسی‌ بگذارم. دست سپاه پاسداران را از اقتصاد کوتاه می‌کردم. مردم ایران را بحساب میاوردم. از پناه بردن به دامان روسیه و چین امتناع می‌کردم. آزادی مذهبی‌ و سیاسی میدادم. به تجاوز و قتل انسانهایی‌ که مخالف من فکر میکنند کمر نمیبستم. یا آنها را به حصر نمیسپردم. آزادی و دمکراسی را راه می‌انداختم و فساد را هرگز بر نمیتابیدم و هر کسی‌ که به تاراج و غارت میپرداخت را رسوا می‌کردم. حجاب را اختیاری می‌کردم. منابع طبیعی کشورم را به تاراج نمیبردم. نمیگذشتم که دریاچه اورمیه خشک شود. دریاچه هامون را نجات میدادم. اینها سخت نیست!
حرف برای گفتن زیاد است.

و خواهر منتظر همانطور که شما هم اشاره کردید این حکومت هم به پایان خود نزدیک است. اشاره زیبایی‌ کردید به مضمون از حضرت محمد که حکومت با کفر میماند ولی‌ با ظلم و ستم نمی‌ماند. آیا اینهمه قتلها و اعدام مخالفان منجر به هیچ ظلمی از جانب حاکمان ایران نشده... آیا حضرت علی‌ به محض اطلأع از ستم مسولینش از مردم عذر خواهی‌ نکرد و مجرمان را کیفر نداد...

ای کاش به انسانها اینقدر قداست ندهیم و بتی آنچنان بزرگ نسازیم  که حتی از ابراهیم بت‌شکن هم کاری ساخته نباشد.

خواهر یا برادر محترم به اندازۀ بضاعت خودم می‌نویسم:

شما که می‌فرمایید اگر قدرتی داشتید چنین و چنان می‌کردید برای ایمان و اخلاق مردمتان چه کار میکردید لابد همین حجاب نصفه و نیمه را هم اختیاری می‌کردید که این بار، شما، به جای دیگران کشور را به قهقرا بکشانید..

شما مختارید هر اعتقادی داشته باشید کسی شما را به پذیرش چیزی اجبار نکرده است کما اینکه خیلی‌ها را می‌شناسم همینطور بی پروا سخن می‌گویند و کسی جلوی آزادی بیانشان را نمی‌گیرد..
اما شاید این را بدانید که 
 حتی در زمان خلافت امام علی علیه السلام  نیز در ادارۀ حکومتی توسط دولتمردان خطا و اشتباه رخ می‎داده، و حضرت هم تذکر می‌دادند همانطور که به عثمان بن حنیف تذکر داده بودند.. اشتباهاتی که در بدنۀ کشور ایجاد می‌شود به این دلیل است که  بعضی از عزل و نصب‌های دولتی یا قضایی و ...  از سوی قوای مقننه ، مجریه و قضایئه به خوبی انجام نمی‌شود، اگر هم مقام معظم رهبری بخواهند مستقیماً  در همه این عزل و نصبها و امور مربوط به قوای سه گانه دخالت کنند هم جمهوریت زیر سوال می‌رود و هم افرادی مثل شما باز هم می‌گویند ایشان دیکتاتور هستند و هر چه بگویند همان می‌شود و هزار و یک حرف دیگر ... اینکه بعضی مسئولین خطا می‌کنند نباید به پای اصل حکومت گذاشت و الا وضعیت ما هم می‌شود مثل مردم مصر، سوریه، عراق و ...

اینکه فرمودید چرا رهبری از احمدی نژاد حمایت کردند شیوه ای بوده که ایشان همیشه داشته اند و در همه دولتها حمایت خودشان را اعلام کرده‌اند تذکرات جدی‌شان را هم داده‌اند اگر کسی به این حرفها گوش نکرده آیا تقصیر ایشان است؟!

در پایان باید بگویم ما ادعا نمی‌کنیم مقام معظم رهبری معصوم هستند خودشان هم فرموده‌اند از من انتقاد کنید و حتی انتقاد به جا را نیز پذیرفته‌اند ما فقط می‌گوییم ایشان نائب امام زمان (عج) هستند که در علم و تقوا و سیاست نزدیک به امام معصوم می‌باشند..  

والامر الیکم

 

متاسفانه همه اش حدس، گمان ، بی اطلاعی! و ...
+
مدیونید اگه فکر کنید مطلب پایینی جوابی به نظرات بالاست! 
((حجت الاسلام قرائتی همچنین به موضوع ثبت نام میر حسین موسوی در انتخابات سال 88 اشاره کرد و گفت: در این زمینه از آقای جنتی به عنوان رئیس شورای نگهبان پرسیدم که چرا اجازه دادید میرحسین در انتخابات ثبت نام کند چون وی با رهبری مشکل و زاویه دارد که آقای جنتی به مشورتی که با مقام معظم رهبری در رابطه با عدم ثبت نام ایشان داشته بود اشاره کرد و گفت که رهبر معظم انقلاب گفتند که نه، شرعا جایز نیست.
..
وی ادامه داد: این واکنش مقام معظم رهبری این موضوع را می رساند که ایشان حتی با اینکه می داند میر حسین با او زوایه دارد ولی می گوید که رضای خدا نیست که از ثبت نام وی جلوگیری به عمل آید.
..
به رهبر معظم انقلاب خبر رسیده بود، ایشان فرموده بودند که «شدید برخورد کنید حتی اگر ایشان است باید محاکمه شود.» من بعد از چند روز فاصله در جلسه خصوصی در شهریور به حضرت آقا گفتم: «این آثار مثبتی ندارد. شاید در نیرو تاثیر منفی بگذارد.» ایشان گفتند: «چرا این حرف را می‌زنید؟ اگر دیگران به دلیل خطای برخی مأموران به شما حمله می‌کنند چرا شما باید از مامور دفاع کنید؟ شما موضوع را دست بگیرید و اعلام کنید که با مامور متخلف در هر رده‌ای که هست برخورد می‌شود.» من هم تسلیم شدم و گفتم: «آقای رادان! دادسرا احضار کرده شما تشریف ببرید.» به سردار رجب‌زاده هم گفتم شما هم بروید. اتفاقا خوب شد. برای آقای رادان در همان مرحله رسیدگی دادسرا منع تعقیب صادر شد چون یکی از شهود من بودم که اصلا آقای رادان خبر نداشت.

اتفاقا یک مورد که من نگفتم ماجرای دو نفر از ماموران نیروی انتظامی ‌است که محکوم به قصاص شدند. حکم قتل عمد بر اساس سه بند صادر می‌شود؛ اینکه کسی نیتش قتل و سلاح و آلت قتل هم کشنده باشد، دومی‌ آلت قتل است ولی نیت قتل نیست، سوم نیت قتل است ولو اینکه ابزار قتاله نباشد. من در جلسه خصوصی نزدیک نوروز به حضرت آقا گفتم که اینها براساس بند «ب» به قصاص محکوم شدند، حال آنکه نیت قتل نداشتند. مداخله جنابعالی را می‌طلبد و برای این کار استدعا داریم. ایشان گفتند که «چنین مطالبه‌ای از من نکنید چون فتوای من هم همین است ... از من نخواهید چیزی را خلاف نظر فقهی خودم بگویم.» این طور شد که ما پیگیری خود را رها کردیم اما خود شاکیان رفتند و رضایت دادند بدون اینکه ما هیچ وساطتی کنیم.))
یاد سفارش آقای خوشوقت به احمدی نژاد افتادم 
که آفت شجاعت خودرای شدن و آفت زکاوت غرور و کبره
کاشکی احمدی نژاد هم در خونشون سطل آشغال داشت 
  • محمد رستگارفر
  •  14 / علی / ...   : @

    احسنتم
    آقا/خانم andishe

    در خصوص آقای کروبی و موسوی کمترین جرم آن ها جاسوسی ست(که بدیهی و اثبات شده است) و همان طور که می دانید حکمش هم اعدام! حالا از سایر جرم ها می گذرم.

    .
    .
    خود آقای کروبی که تهمت می زد نتوانست تهمتش را اثبات کند شما کاسه ی داغ تر از آش شده اید انگار!
    شما که از اقتصاد حرف می زنید توصیه می کنم سیستم اقتصادی " کوشر " در آمریکا را مطالعه کنید ...
    حکومتی که در انتخابات 72درصد افراد حائز شرایط رای می دهند به هیچ عنوان فاقد مشروعیت نیست

    سایر اتهامات تان هم که فقط لفاظی ست و نیاز به جواب ندارد...

    پاسخ:
    سلام.

    چند خط اول دفاع بدی بود از حق ...  من سندی بر جاسوسی موسوی و کروبی ندیده ام. و این حرف ها مهمل ست. لطفا دقت بفرمایید که سدید و صحیح و دقیق صحبت بفرمایید ..


    سرا پا اگر زرد و پژ مرده ایم
    ولی دل به پاییز نسپرده ایم
    چو گلدان خالی لب پنجره
    پر از خاطرات ترک خورده ایم
    اگر داغ دل بود مادیده ایم
    اگر خون دل بود ما خورده ایم
    اگر دل دلیل است آورده ایم
    اگر دااغ شرط است...ما برده ایم...
    اگر دشنه ی دشمنان گردنیم
    اگر خنجر دوستان گرده ایم
    گواهی بخواهید..اینک گواه...
    همین زخم هایی که نشمرده ایم...
     

    هیچکس به من بدهکار نیست.
    اگر کاری شد بر حسب وظیفه بود
    حرفی که من زدم ، فقط صرف اینکه به شما ثابت کنم حرفتون جز افترا چیزی نیست ، مصداق از اطرافیانم اوردم
    تا نره جز دسته ی حدس و گمان و بی اطلاعی .
    در کامنت قبلی گفتم کسی که منکر اشتباهات و نادونی موجود در جامعه باشه
    ،حتی اگه خود من باشم ،
    چی نصیبش باشه.
    منکر مشکلات جامعه نیستم.
    اما اینکه همه ی مشکلات گردن یک نفر باشه
     و شما اون یک نفر رو آقا بدونین ، جاش باشه برخورد بدتر هم میکنم.
    گفتم که ، اگر خودمون درست باشیم تمام مشکلات حل شده ست ،
    خودتون هم اذعان دارید
    که هماهنگی بین کارها و افراد نیست ،
     و این "افراد " شامل  حال  من ها و شما ها هم میشه.
    پس اول باید از خودمون شروع کنیم بعد به بقیه برسیم.
    منکر بی کاری نیستم و نبودم
    منکر اون ادم های شریف هم نیستم.
    بیشتر صحبت هاتون رو دوستان جواب درستی  دادن (14/.../جناب آقای علی)

    اما اینکه گفتید :
    "ایشان اگر پاک هستند چرا در زندانها به دختران و حتا پسران تجاوز شد!"
    حقیقتن منظورتون از طرح این جمله چی بود ؟!
    هنوز نمیفهمم چطور همه چیز رو به یک نفر ربط میدید.
    و در ادامه که گفتید :
    "چرا افرادی که مذهبی‌ دیگر غیر از اسلام برمیگزینند به زندان میروند یا به قتل می‌رسند"
    اگر منظورتون ارتداده که خب جوابش معلومه.
    ولی اگر منظورتون اینه که کسانی با مذاهب و ادیان دیگه در کشور در امنیت نیستند
    تو این مورد هم در اشتباهید.
    اگر باز مصداق از اطرافیانم بیارم میذارید به حساب طلب کار بودنم از کسی.
    تاکید میکنم
    من منکر اشتباهات نیستم
    اما نمیتونم ببینم یا بشنوم و ساکت بشینم که اشتباه کسانی رو به پای کسانی دیگه میذارید.
    به خاطر ناخوش احوالیم حقیقتن توانایی نوشتن رو ندارم دیگه الان.
    دو نکته اخر اینکه
    خدا از تقصیراتم نگذره اگر با حرفی خواستم بر کسی منت بذارم.
     ودیگر اینکه
    افرادی در تایید همین عقاید شما بار ها بر سر کار اومدند  ،که اگر کاره ای بودید چه کار نمیکردید. همین کارها که میفرمایین انجام میدادین
    رو بیشتر یا کمتر انجام دادن
    از نتایج مفید این همکاری همگانی! در همون دوران  یکی ش شد همون امثال تجاوز ها
    و انداختن این تجاوز ها  گردن یک نفر.
    این ینی انده عدالت  در این قانون تعریفی دیدگاه های مشابه شما!!
    فرهنگ و عقاید مردم رو مثل موریانه خوردند و......
    یاحق




    تایید نمی کنم رد هم...
    http://yon.ir/undercover
    ولی به نظر میرسد این ترسیدن منافاتی با آن نترسیدن ندارد
    خطاب به خواهرم منتظر:
    وقتی‌ جوانان بی‌دفاع مردم را با نعره یا زهرا یا حسین از ساختمانها به زمین پرتاب کردند یا در زندانها به دختران بی‌دفاع اسیر در دستشان موقع تجاوز می‌گفتند یا زهرا از ما قبول کن و بعد از تجاوز در همان حال به نماز شکر می‌‌ایستادند اینها از نظر تو پسندیده است! حتا در تحویل جنازه زندانیان سیاسی یا کشته شدگان تحت شکنجه یا برگزاری مراسم سوگواری اینقدر مشکلات ایجاد می‌شود. اگر تو جزو خانواده بیشتر از ۴۰۰۰ نفر زندانیانی که دهه ۶۰  شبانه کشته شدند و اکنون در خاوران آرمید‌ه‌ند بودی چه حسی داشتی؟
    خواهرم برادرم! این دینی‌ست که اکنون در ایران منو تو اجرا می‌شود. این اسلام است. یاد خطابه حضرت علی‌ افتادم در ماجرای خلخال ربودن از از زنی‌ یهودی یا به قول تو شاید نجس! که علی‌ چه‌ها کرد و چه‌ها گفت. یا چرا از بیت‌المال به برادرش عقیل که به روایتی نابینا هم شده بود! نمی‌دادند؟!
    از خودت پرسیدی که چرا حضرت کش دادند؟
    یادت می‌اید که جوانانی که به جرم زورگیری که فیلمش در تلویزیون و اینترنت پخش شد را اعدام کردند، آیا این را هم می‌دانستی که یکی‌ از پسرکانی که اینکار را کرد بیکار بود و مادری مریض داشت که نمی‌توانست دارویی برایش تهیه کند. داستان اون دوتای دیگر را نمی‌دانم.
    می‌بینم میلیاردها پول را می‌دزدند ولی‌ آیت‌الله‌ها می‌گویند که کش ندهید و بعد به همین راحتی‌ کش نمی‌یابد. به راستی‌ چه بر سر منو تو آمده است.

    موقعی‌ که اینقدر راحت گفتی‌ کسانی‌ که دین دیگری بر گزیده‌ند مرتد هستند و این جوازی می‌شود بر قتل یا زندان آنها ! اشک ریختم.

    چطور به این راحتی‌ از مرگ و قتل انسانهای دیگر می‌گویی. آیا کسانی‌ که دینی دیگر را برگزیده‌ند را می‌شناسی؟ آیا دیدی که چرا؟ آنها به دنبال خدایی هستند در دینشان که کار غلط را غلط می‌داند، دزدی، کشتن انسانهای دیگر و تجاوز را بر نمی‌تابد ولی‌ دین تو می‌گوید کلاهبرداری، فریب و کش ندادن به خاطر مصلحت جایز است!
    جالبتر اینکه چون پدر مادرت مسلمانند تو هم مسلمانی. از خودتان پرسیدید که اگر تو آقای حبذا یا خواهر منتظر یا ۳ نقطه و دیگران که اگر یهودی‌زاده یا مسیحی‌زاده یا بهائی بدنیا می‌امدید آقا در موردتان چه نظری داشتند؟ یا حتا خود ایشان اگر پدر مادری غیر مسلمان داشت چه! حال اگر کسی‌ بخواهد عقیده‌ای دیگر داشته باشد بر خلاف پدر مادرش یعنی‌ ارتداد و حکم مرگ بر او صادر می‌کنی‌؟!

    راستی‌ می‌خواستم بگویم که من هم به قول تو مرتد هستم. من هم دیگر به خاطر دین پدر مادرم مسلمان نیستم و می‌دانم که خداوند با من است چون انسانم و دغدغه انسان ماندن دارم با اینکه گنهکارم ولی‌ خدا را دوست دارم و این یکجانبه نیست! ولی‌ وقتی‌ اعتقادم را با پدر جانباز جنگم در میان گذاشتم سخت به خاطر دخترش گریست؟!!!
    ولی‌ من هم برای او دعا می‌کنم و هم برای شماهایی که اینجایید که امیدوارم که چشمانتان به حقیقت باز گردد.
     
    آقای ۳نقطه!
    با انتخاب جمله‌ای که کپی‌ و پست کردی حتما اینرا نمی‌دانی که 
    کاری که جنّتی انجام داده خود خلاف قانون است. ایشان حق چنین صحبتی‌ نداشته. هر کسی‌ میتوانسته ثبت نام کند ولی‌ ایشان دخالت می‌کند و خامنه‌ای هم با جوابش نشان داد که چه کینه‌ای دارد از این شخص. البته جالب است که کسانی‌ متهم به خیانت می‌شوند که رییس‌جمهور و نخست‌وزیر بودند پس حکومت تا بحال بیش از ۲۴ سال در دست جاسوسان و خائنین بوده با نوع منطق جنابعالی؟

    مهدی ایندی هم که منطق کلامش دقیقا مثل جنّتی است که در نماز جمعه می‌گوید مدارک دارد که آنها یک میلیارد دلار پول گرفتند از عربستان سعودی. اینقدر مضحک و بچگانه منطق می‌اورید که سکوت بهتر است.


    شماره ۱۴ چه زیبا گفتی‌ که اگر حجاب اختیاری می‌شد چه‌ها که نمی‌شد! این خود بیانگر عمق بی‌ اعتقادی در بطن جامعه است. از خود می‌پرسم که چرا جوانانی که در زمان طاغوت بودند و در آن محیط فاسد رشد کردند چقدر پاکترند! چطور به جبهه رفتند و چه جانفشانیها کردند و جوانانی که در دوران به قول تو ولی‌ امام زمان بزرگ می‌شوند از معنویت چه حد فاصله دارند که باید با چماق مجبور به حجاب نصفه نیمه‌شان کنیم.
    ظاهراً در ولی‌ امام عصر تو معنویت به اندازه کافی‌ نیست یا اصلا وجود ندارد!
    و در آخر آقای حبذا یا خواهر منتظر
    و دیگران شاید به این نوشتار اعتراض کنید ولی‌ این اعتراض جنایاتی که توسط رهبران و مسئولین انجام شد را کمرنگ نمی‌کند.
    مضمون به حضرت محمد یاد حدیثی افتادم که می‌فرماید من بر امّت خود از پیشوای گمراه بیم دارم.
    اندیشه/ شنبه ۱۶ شهریور

    یک جریان فساد هم فسادهاى اخلاقى و رواج منکرات است. با این هم باید مقابله و مبارزه کرد. ما خوب مى‌دانیم، این جزو تعالیم اسلام است که با زبان و تبیین باید مردم را با فضایل اخلاقى آشنا کرد و از منکرات دور نگه‌داشت. این به جاى خود درست؛ اما با شیوع منکرات و با تظاهرِ به آن باید مقابله کرد. اسلام مرتکبِ منکر را نصیحت و هدایت مى‌کند؛ اما حد هم براى او مى‌گذارد. با صِرف زبان و توصیه نمى‌شود کارى کرد. قدرت نظام باید جلوِ سیرِ فحشا و فساد را بگیرد. اجازه ندهید که هوسهاى یک عدّه معدود و یک گروه کوچک و اندک در داخل جامعه، موجب اغواى ذهن و فکر دختر و پسر جوان و مرد و زن مؤمنى شود که هیچ انگیزه فسادى ندارند. شما باید جلوِ آن‌گونه افراد را بگیرید. همه مسؤولان بخشهاى مختلف کشور در این زمینه مسؤولند. اجازه ندهید عدّه‌اى با تکیه به نام آزادى - که واقعاً باید بر عنوان مظلوم آزادى گریست که چه سوء استفاده‌هایى از این نام مى‌شود - منکرات و فحشا و بى‌بندوبارى را در جامعه رایج کنند. عکس‌العملِ آن این است که عدّه‌اى به نظام بدبین شوند؛ مثل اوّل مشروطه.

    یکى از عواملى که موجب شکست مشروطیت در ایران شد، این بود که متدیّنین بعد از مدتى احساس کردند کأنّه کار به سمت بى‌دینى پیش مى‌رود. جنجال زیاد مطبوعاتى که آن وقت همه انگیزه خودشان را این قرار داده بودند که به مقدّسات دینى حمله کنند - البته کسانى که در مشروطیت با اساس دین و مظاهر دینى و اعتقادات دینى و روحانیت و با این‌طور چیزها در مجامع به صورت قلمى و شعارى مقابله و اهانت مى‌کردند، عدّه زیادى نبودند، اما جنجالشان زیاد بود - موجب شد که متدیّنین و علما که در صفوف اول مبارزه مشروطیت بودند، بتدریج دلسرد شدند و کنار نشستند. وقتى چنین شد، نهضت شکست مى‌خورد؛ و مشروطیت شکست خورد. بعد از پانزده، شانزده سال از عمر مشروطیت، دیکتاتورىِ رضاخانى به وجود آمد. این بسیار عبرت‌انگیز است. رضاخانِ قلدر و چکمه‌پوش کجا، شعار مشروطیت کجا؛ چقدر اینها با هم فاصله دارند! چرا این‌طور شد؟ چون اطمینان و اعتماد مردم مؤمن سلب شد؛ کنار نشستند و از صحنه بیرون رفتند. مسؤولان نباید بگذارند چنین حالتى در مؤمنین به وجود آید.


    بیانات رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ دومین دوره ی ریاست جمهوری خاتمی صرفا برای شنیدن در و دیوار ...

    رئیس جمهور ایران در
     ضیافت بلوط سبز
    11 سپتامبر 2006

    http://yon.ir/khatami


    امام رضا علیه السلام و روحی له الفدا از ما خواسته اند که از جدال بپرهیزیم

    فکر میکنم کافی باشد.
    هیچ کدام که قصد یافتن حقیقت را ندارید و خود را بر محور حق می دانید.
    برادران آب در کویر ریختن اسراف است واسراف گناه
    گاهی باید مواظب بود کلام اسراف نشود...

    بقیه اش را بگذارید برای یوم تبلی السرائر
    حقیقتن با این کامنت بالایی موافقم
    امروز به همین نتیجه که نوشتند رسیدم
    منتهی زبان خوبی برای گفتنش بلد  نبودم سکوت کردم....
    خدا مارو از شر حب نفس نجات بده ، از شر هر شر ی نجات مون بده ...
    و بصیرت و معرفت خودش رو  ببخشه بهمون....
    برمسیر خودش ببره و ثابت قدم کنه و بمیرونه....
    که جز خودش پناهی نیست...
    بحق محمد وال محمد صلی الله علیهم اجمعین.
    یاحق

    سلام

    شما که این عقائدتان را در پیام عمومی قرار میدهید حتما میدانید تعداد مسلمانان در این کشور در اکثریت هستند و برخلاف آنچه که تصور می‌کنید دینشان را صرفا از طریق آباء و اجدادشان و بی مطالعه  نپذیرفته اند. حکم مرتد را هم که خانم منتظر گفتند اعدام است در صورتی ست که در گفتار یا رفتار شخص اظهار شود مانند صحبت علنی یا تألیف کتاب و مقاله و ... و گرنه انکار قلبی، حکم مرتد و اعدام را ندارد کسی هم حق تحقیق و تفحص و تفتیش عقائد را ندارد اما اگر خود شخص بیاید و علناً اظهار کند این حکم بر او مترتب میشود. در مورد اینکه چرا اساساً چنین حکمی در اسلام است دلائل قطعی و قانع کننده ای وجود دارد که در صورت تمایل میتوانید به کتب معتبر مراجعه کنید.

    خداوند در قران میفرماید لا اکراه فی الدین، هیچ اجبار و اکراهی در پذیرش دین نیست. یعنی حتی اگر کسی از پدر و مادر مسلمان باشد وقتی به سن بلوغ می رسد با تحقیق و بررسی و آگاهانه باید دینش را انتخاب کند اینکه کدام درست است اسلام مسیحیت یهودیت و ... اما وقتی که مسلمان شد دیگر نمیتواند برگردد. یکی از دلایل این سختگیری آن است که مردم دین اسلام را که از هر جهت کامل است، امری سرسری و تشریفاتی ندانند و آیین میلیون ها مسلمان را بازیچه خود قرار ندهند و از اعتبار آن را ساقط نکنند.

    در مورد حجاب، اینکه بطن جامعه ما، به قول شما بی اعتقاد شده به خودمان بر میگردد به اینکه ما از اصل خودمان دور شده‌ایم که لازم باشد کسی باشد که ما را وادار به حجاب کند..  که حقوق شهروندی و اخلاقی مردم رعایت شود (شما درست فرمودید معنویت در ما رنگ باخته است اما باز هم مقصر خودمانیم) ... اینکه شما دوران طاغوت را مقایسه می کنید درست مثل این می ماند که کسی تا توانسته به باتلاق گناه فرورفته و بعد به طور معجزه آسایی بیرون آمده و پاک شده است اما انتظار دارد هر بار همین معجزه برایش تکرار شود تا دیگر برای گناهان کوچک یا بزرگی که خودش یا دیگران مرتکب می‌شوند به زحمت نیفتد و نسبت به همه چیز بی اعتنا باشد تا بار دیگر به او و جامعه اش عنایتی بشود.

    در نهایت من فکر میکنم شما صرفا بنا به دلایلی که خودتان دارید دلخوریهایتان را به پای دین می گذارید و مطمئنا فطرت شما این را نمی‌پذیرد...

    والسلام علی عباد الله الصالحین

     

    اصلاح بخشی از پیام قبل (انکار قلبی، حکم مرتد و اعدام را ندارد):

    انکار قلبی، حکم اعدام را ندارد.

    پاسخ:
    سلام. متاسفانه درخواست شما برای بنده مقدور نیست. یا حق. 
  • "..." که متن گذاشته بود :دی
  • 1-بنده در ابتدا ذکر کردم که کامنتم به هیچ وجه پاسخی به نظرات شما نیست چرا که این بحث ها رو بی فایده می دانم

    2-اینکه شما از "زاویه دارند" به جاسوسی و خیانت تعبیر کرده اید حکایت از منطق شما دارد نه بنده!

    3-مشورت امر خلافی نیست هر چند که بنده هم در این مورد با شما موافقم و فکر میکنم مشورت جهت عدم تایید صلاحیت صورت گرفته نه عدم تایید ثبت نام و این اشتباه متوجه سخنان اقای قرائتیست و حتی در صورت صحت هیچ اشتباهی متوجه رهبری نیست به علاوه اینکه در همین مشورت ها بسیار شنیده ایم که رهبری فرموده اند به وظیفه تان عمل کنید و در اینجا هم تنها یک حکم شرعی را یاد اور شده اند!

    پ ن:
    دوست گرامی شما اشخاص رو بدون آگاهی قضاوت می کنید و این صحیح نیست. شما از کجا می دانید که سایرین هم سخت در گیر این تشکیکات نشده باشند شده از کجا می دانید که سایرین هم عمری بر سر این مباحث نگذاشته باشیند شما از کجا میدانید که سایرین هم در این پیچ و خم های اعتقادی و ایدئولوژیکی زمین نخورده و زخمی نشده باشند. شما مباحث را خیلی سطحی مطرح می کنید و بعد نتیجه می گیرید. فی المثل اطلاعات شما در همین مبحث ارتداد فوق العاده ناقص و ضعیف است که مجوزی نه برای اظهار نظر می تواند باشد و نه برای نتیجه گیری.
    و من الله التوفیق ....
    برای لحظه نگاری 1:
    ینی نمیدونم چرا با خوندنش این بیت از کتاب ضد یادم اومد:

    اگر پرنده مرا آفریده اند چرا
    قفس بسازم و در بند آشیان باشم...........


    ---------------------------
    برای هرکی که میخونه :
    دعای عهد گذاشیتم...
    دلم میخواد 40 نفر بشیم..
    هرکی هست بخبره لطفن.
    یاعلی

    باسلام

    نمی دونم قبلا وبلاگ شما رو دیدم یا نه اما مطالب مفیدی در وبلاگتون هست.

    به هر حال اول اومدم بگم حبذا یعنی چی؟ دوما پاسداران که گفتی کجاست؟

    وقتی اومدم نظر بدم با نظر این به اصطلاح اندیشه روبرو شدم و تنها جوابم اینه: اینها که فرمودی همه اش تأثیرات سوء ماهواره بر گروهی نا آگاهه و اگر آقا و امام ما پاک نبود، این همه سینه چاک دور و برش نبود و این همه احساسات پاک نثارش نمی شد.

    یاعلی . . .

    باسلام

    جوابم رو ندادید؟ حبذا؟ پاسداران؟

    یاعلی . . .

    پاسخ:
    سلام.
    خیابان پاسداران که واضح است کجا ست .. 
    حبذا هم از افعال مدح است هم ذم .. یعنی هش دار .. یا مرحبا .. بسته به جایی که استعمال شود، و لحنی که خوانده شود، دو معنی متضاد دارد ..

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی