حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

مشخصات بلاگ
حبذا ...

لک الحمد یا ذالجود و المجد و العلی
تبارکت تعطی من تشاء و تمنع
الهی و خلّاقی و حرزی و موئلی
الیک لدی الاعسار و الیسر افزع
الهی اذقنی طعم عفوک یوم لا
بنون و لا مال هنالک ینفع
...

بایگانی

لحظه نگاری (13) ..

دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۲، ۰۵:۲۵ ب.ظ

حالا نزدیک ِ دو هفته ای هست که اینجا هستم و عزیزی هر روز زنگ می زند و حالی می پرسد که مبادا غربت به دلم اثر کند. غافل اینکه به قول آن ضرب المثل هراتی، دنیا را آب ببرد مرغابی را تا بند پایش ست. برایش شعری می خوانم که:

"دل ِ ما را به دست آور .. چه کارت با دل ِ مردم؟

 تو واجب را به جا آور .. رها کن مستحب ها را ! .. "

.

.

ولی می دانی. من خوب یادم هست که اولین اردوی یک روزه ی دانشجویی که با بچه های شریف رفتیم، در سرتاسر اردو کسی یک کلمه هم با من حرف نزد. یعنی اینقدر گم بودم در آن شلوغی محض که کسی جز سراغ چیزی که مجبور نبود نمی رفت. من خوب اون روزها را یادم هست. تنهایی ام برجسته بودم. به قول آن نویسنده تنهایی مثل سوراخ ِ کف ِ کفش ست که آدم بعد از آن که دردش آمد آن را متوجه می شود. یکباره می فهمی که یک چیزی دیگر نیست. القصه من این روزها که محبت ِ های کم نظیر ِ آشنا و بیگانه را می بینم، می گذارمش کنار ِ آن تصویر .. که حواسم باشد .. این ها چندان مربوط به خودم نیست .. چرخ ِ بازیگر ازین بازیچه ها بسیار دارد. آدم باید بر اصول بایستد و ثابت قدم باشد و استوار و همین .. دگران روند و آیند و تو همچنان که هستی ... 

.

.

  • ۹۲/۰۷/۲۲
  • ح.ب

نظرات  (۱۶)

حیف اینجا نمیشه عکس اتچ کرد وگرنه عکس اون گربه رو می ذاشتم که دست راستش روی چشمشه! (:
  • فدایی رهبر
  • من چه در وهم وجودم، چه عدم، دلتنگم
    از عدم تا به وجود آمده ام، دلتنگم
  • مائده آسمانی
  • سلام
    الان هم این نوع تنهایی برجسته ست؟
    پاسخ:
    سلام. کدام؟
    از اکثر وزرای این دولت بدم میاد...


    نه اینکه از روی این عکس قضوت کنم ولی اگر کمی حیا داشت اینگونه برخورد نمی کرد آن هم جلوی این همه دوربین..
    پاسخ:
    سلام. اتفاقا من از اکثر وزرای این دولت خوشم می آید. جز معدودی شان، بقیه به نظرم قابل قبول هستند.
    به طور خاص آقای ظریف، من هنوز قضاوت ِ جامعی نسبت به عملکرد ایشان ندارم ولی عکس ها هم بالاخره گاهی از دست آدم در می رود. 
  • مائده آسمانی
  • منظورم اینه که نوع تنهایی اردو هنوز هم برجسته ست یا فرق کرده؟
    پاسخ:
    نمی دانم راستش .. وقعی نمی نهم ش .. 
    من نسبت به تعداد کمی از وزرا احساس خوبی دارم. احساس شما محترم ولی بعضی گماشته ها از طرف بعضی وزرا انگار از روی تعمد و مخالفت با یک سری از اصول است. 
    ولی اطرافیان و همکاران یکی از وزرا را حدود 1 سال و نیم است که از نزدیک می شناسم. انسانهای محترم و انقلابی هستند. 
    سلام 
    انگار تا خانم روزگاران پست نذارن اینجا آروم هستش 
    یکی یک مسالهای ، چالشی، چیزی راه بیاندازه :))

    سلام

    چه جالب چقدر این پست شما  مرا یاد پست برادر وی بی و داستان نامه ابتهاج به شهریار پس از مرگ نیما می اندازد و من چه خوب این حس را می فهمم  که نه سال جوانی را در خوابگاه ها و دانشگاه ها با آدمهای ریز و درشت گذراندم . تکرار آمدنها و رفتنها دل بستن ها ودل کندن ها. هر بار موقع خداحافظی و بستن بار سفر،مرگ،آخرت و گذر از همه دل بستگی ها  مدتها ذهنم را مشغول می کند. این حس را دوست دارم. دارم  مشق می کنم دل کندن را دارم مشق می کنم مرگ را. اما چه سخت است درس دل بستن برای خدا.

    دگران روند و آیند و تو همچنان که هستی...

     

    سلام.
    علی آقا
    هرچند حرفتون  شوخی به نظر میرسه
    ولی یه کمی ناراحت کننده ست (البته من جای خودم حرف میزنم و نظر خودمو میگم
    نه خانم روزگاران )
    شرمنده
    من ایشون رو نمیشناسم دقیق و شما رو هم ،
    اما از موضعی کما بیش مشابه همین  بود تقریبن که خودم اینجا ضربه خوردم ،
    برای همین فقط میخوام بگم یه کمی
    تو حرفامون مراعات هم رو بکنیم ، باز هم عذر میخوام
    حق یارتون
  • مهدی ایندی
  • من به بوی توام ای دوست هواخواه بهار

    کز نسیمش به دماغم همه بوی تو رسد

    پاسخ:
    نقد ِ صوفی نه همه صافی ِ بی غش باشد ...
    سلام منتظر عزیز
    البته متشکر از تذکرتون 
    من فقط نیتم اینه که دوستان که به خونه شخصی آقای حبذا سر می زنن حتما یه تحفه ای بیارن 
    تا همه استفاده کنن . پویا باشه . من هم مثل شما اصلا ایشون رو نمی شناسم و فقط می خواستم یک حرکتی ایجاد کنم. . 
    عَسَى اللَّهُ أَن یَجْعَلَ بَیْنَکُمْ وَبَیْنَ الَّذِینَ عَادَیْتُم مِّنْهُم مَّوَدَّةً وَاللَّهُ قَدِیرٌ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ
    البته بنده دقیقا منظورم محسنات ایشون بود وبه قول آقای حبذا بحثهای طلبگی البته از نوع سودمندش
    یا حق 
    ممنونم
    من هم دقیقن هدفم این بود که همینقدر توضیح رو بدین تا
    سوء تفاهمی نشه
    باز هم معذرت و سپاس.
    حق یارتون.

    امروز با یه مشتری داریم مال هرات افغانستانه صحبت می کردم این ضرب المثل خیلی مفید واقع شد بسیار عالی بود 
  • مائده آسمانی
  •  فکرمیکنم،تنهایی در مراحل و سن های مختلف تعریف های خاص خودشان دارند و هرچه سن بالاتر میرود نوع تنهایی خاص تر می شود و...

    طوری می نویسید که انگار برای اولین بار است به غربت سفر می کنید!

     

    پاسخ:
    "فقط چمدان ها به رفتن عادت می کنند ... "

    شریفی بودم،  می اومدم با شما. حیف

    مرد پر حرف، بلاست بلا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی