حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

مشخصات بلاگ
حبذا ...

لک الحمد یا ذالجود و المجد و العلی
تبارکت تعطی من تشاء و تمنع
الهی و خلّاقی و حرزی و موئلی
الیک لدی الاعسار و الیسر افزع
الهی اذقنی طعم عفوک یوم لا
بنون و لا مال هنالک ینفع
...

بایگانی

شیطان شناسی ..

پنجشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۲، ۰۴:۴۶ ب.ظ

یکی از خاصیت های خاصّه ی شیطان اینست که موقع ارتکاب گناه پشت ات را گرم می کند و حمایت می کند .. اینقدر قرص که تو باور می کنی همین درست ست .. اندکی بعدترش امّا، از تو انتقاد می کند که این چه کاری ست که کردی .. قال انّی بری ء منک .. از تو فاصله می گیرد .. من خوب می شناسم آدم های شیطان صفت را، این روزها .. که از معصومیت ِ دیگران استفاده می کنند و آن ها را جلو می فرستند، خودشان عقب می نشینند و تماشا می کنند. یک آن می بینی آدم های ساده به جان ِ هم افتاده اند، و آدم های خبیث پشت صحنه نشسته اند و قیافه ی حق به جانب می گیرند که "دعوا خوب نیست ... ". یاد آن آخرین نمازجمعه ی آقای هاشمی می افتم در سال 88. از موضع بالا همه را نصیحت می کرد که دست از اختلاف و تفرقه بردارند! انگار نه انگار که موسوی را او فرستاده بود در خط مقدّم ِ باطل و به فساد کشیده بود. حالا می آمد و نصیحت می کرد، همه را .. والله یشهد انّهم لکاذبون .. 

.

.

پ.ن:

برایت دیشب گفتم که والله اگر تمام عالم هم مقابلم بایستند، در اموری که حجّت شرعی دارم که با عدّه ای مقابله کنم، خواهم ایستاد. حالا می فهمم چرا مولایمان در سه جبهه می جنگیده ست. ناکثین و قاسطین و مارقین. خائنان و ظالمان و فاسدان. دیشب بعد از صحبت به قرآن پناه بردم، از دست ِ شیاطین انس و جن که دورم را گرفته اند. آیاتی آمد که به حضرت موسی دستور می دهد شبانه از شهر بگریزد. با گروه اندکی، که خودش در چهره شان سلامت را می بیند. مابقی را به حال خود بگذار، تا قیامت کنند و رستاخیز ...

  • ۹۲/۰۹/۰۷
  • ح.ب

نظرات  (۲۷)

و خداوند جای حق نشسته است.. امیدوارم با این کینه ای که از هاشمی دارید عاقبت بخیر شوید. راستی از مذاکرات چه خبر؟ نمی خواهید که از رهبری جلوتر حرکت کنید..؟ دلم به حال کسانی می سوزد که یک عمر نان مرگ بر امریکا را خوردند و فربه شدند.. دلم به حال کسانی می سوزد که نان تفرقه و دشمنی در داخل را می خوردند.. راستی فقط یک سوال. کافیست دقت کنیم که بعد از سال 88 چه کسانی قدرتشان افزون شد! جریانات سال 88 به نفع چه گروهی تمام شد.. چرا از مردم عبرت نمیگیرید؟ چرا نمی فهمید که مردم تفکر شما رو نمی پسندند..؟ البته شاید شما ایران نبودید و نمی دیدید.. حق دارید خب.. کاش بودید و می دیدی روز ثبت نام ایت الله هاشمی وزارت کشور چه خبر بود.. مردم را ببینید اقای حبذا.! خداوند سایه هاشمی را بر سر این ملت نگه دارد انشالله
پاسخ:
سلام.
من با شخص آقای هاشمی کینه ای ندارم. اتفاقا بسیار نکات مثبتی هنوز در ایشان وجود دارد. ولی حرکت شیطانی را می شناسم. 
من قبول دارم اکثر مردم تفکّر مرا نمی پسندند. ما از سقیفه به بعد، فهمیدیم که تفکّرمان چهل مرد ِ جنگی هم ندارد. خودمان هم فقط شعارش را می دهیم و مرد ِ عمل نیستیم، متاسفانه .. 

بهرحال ممنون از کامنت و تذکّرتان

  • مهدی ایندی
  • همین آقای هاشمی توی نماز جمعه می گفت الآن حقیقتا مردم  نسبت به شمارش آرا شک دارند و مردم آن اعتماد سابق را به نظام ندارند ، دقیقا چهار سال بعد وقتی کاندیدای مورد علاقه اش رای آورد گفت که ایران دموکرات ترین حکومت دنیاست.

    جاناا حرف دل ما را گفتی....  :-1

    احسنت ...! 
    عالی بود. مخصوصا مصداقی که برای حرکت شیطانی بیان کردید.

    به مینا :
    روز ثبت نام آقای هاشمی و وزارت کشور و کسانی که آمده بودند ...
    آنها همه مردم نیستند. شاید همه مردم کسانی هستند که در انتخابات شرکت کردند. اگر جریان وابسته به هاشمی با هزار جور لابی و تبلیغات و سیاهنمایی و وعده های حساب نشده توانست 51 درصد آرا را بدست بیاورد ، در طرف مقابل 49 درصد از مردم ، مخالف سر کار آمدن جریان هاشمی در کشور بودند.
    پس این جمله ی "مردم تفکر شما را نمیپسندند " کمی جای تامل دارد. کدام مردم؟ تعریف شما از "مردم" چیست؟

    lمردم ایران تهران نیستند، شمارش آرا در نواحی مختلف و در انتخاباتهای گوناگون می تونه یک نگاه عالی از نگرش کلی جامعه بده، اگر همین انتخابات گذشته یک طرفش احمدی نژادی که همه بحق و نا حق بهش حمله می کنند می بود میدید که بیش از 7-8 میلیون رای می آورد!
     الناس عبید الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرت معایشهم فاذا محصوا بالبلاء قل الدیانون ... کاش خداوند همه ما رو هم جز دینداران واقعی قرار بده ...
    سلام. متاسفانه خیلی هایمان گاها دچار این توهم می شویم که چون در اقلیتیم برحقیم.. حرف زیاد است اما اینجا مجالش نیست.. اگرچه به سوالاتم جواب ندادید.. به هر حال.. از خداوند عاقبت بخیر بخواهیم.. التماس دعا
    پاسخ:
    سلام. ان شاء الله خواهید فهمید که اتفاقا من خودم را اصلا بر حق نمی بینم. تمام سطور این وبلاگ بدین گواهی می دهند که در تلاطم حوادث، به آنچه فکر می کنم درست ست متاسفانه کمتر عمل نمی کنم. هر عیب که هست ز مسلمانی ما ست. اگر شما به بنده نقد دارید که جانا سخن از زبان ما می گویی، اگر نسبت به ایدئولوژی اسلامی که بنده بدان اعتقاد راسخ دارم نقد دارید، بسم الله اگر حریف مایی ... 
    من نمی دانم چرا تا هر کسی یک نظر مخالف میدهد همه ، آن 49 نفر را میگذارند کنار و بسیج می شوند نظر ان یک نفر را نقد کنند حالا ان 1 نفر هم از روی دانستن یا ندانستن امده یک نظر داده (خودش هم به واقع نمی داند چه خبر است ها ،باور کنید!)
    حالا شد ما یک نظر موافق بگذاریم ملت جمع شوند بگویند بابا گلی به گوشه ی جمالت ،چه خوب گفتی یا من هم با نظر فلانی موافقم  و از این دست چیزها(مخاطب خاص دارد) حتما باید مخالف بود تا حرفت را بولد کنند ،قاب کنند ،بزنند روی دیوار وب.

    پاسخ:
    موافقم. به قول قدیمی ها " حرف مخالف شنیدن داره! "
  • مهدیه صدقی
  • نکته جالبی را فرمودین که جای تامل بسیار دارد. ولی شاید یافتن مصداق برای آن درست نباشد. اینکه ما با عقل خودمان نیت خوانی کنیم و مصداق بسنجیم درصد خطایش بسیار بالا است... رفتار مناسبی هم نیست... چرا که ممکن است فرد دیگری از همین گزاره ای که شما نوشته اید، بر حسب درک خودش مصداق دیگری پبدا کند... اینکه چرا در یک برهه از فردی حمایت می کنند و پس از مدتی سرزنش... آنوقت شما آنجا هم قبول می کنید که این رفتار شیطانی است؟

    به نظرم اینطور حکم صادر کردن علمی می خواهد که افرادی عادی از آن بی بهره اند...

    یک نقد دیگر... در پاسختان به مینا نوشته اید "من قبول دارم اکثر مردم تفکّر مرا نمی پسندند. ما از سقیفه به بعد، فهمیدیم که تفکّرمان چهل مرد ِ جنگی هم ندارد". منظورتون از ما خودتون و حضرت علی (ع) و دیگران هستید دیگر؟

    به نظر شما چرا 30 میلیون نفر پشت سر امام خمینی (ره) ایستادند و در زمان جنگ نیز آنچنان جانفشانی کردند؟ تفکرات امام (ره) با شما متفاوت بوده که طرفدار داشته؟ تفکرشان یکی بوده ولی رفتارشان فرق داشته؟ اگر تفکراتتان یکی بوده چرا 35 سال پس از انقلاب هنوز تفکرات امام طرفدار دارند؟ و هنوز هم خیلی ها تلاش می کنند برای اثبات حقانیت از امام خرج کنند.

     آیت الله جوادی آملی، در همین روزگاری که شما زندگی میکنید طرفدار دارند ولی با آیت الله مصباح یزدی اینهمه مخالف می شود. در حالی که هر دو نفر عالم هستند و منبع تفکراتشان اسلام است ولی عملشان متفاوت است... هر دو نفر هم در خصوص سیاست اعلام نظر می کنند.

    به نظرم اینقدر ساده نمی شود حکم داد... اگر با من مخالفت شد پس من حقیقت را می گویم... اگر در اقلیت بودم پس حقیقت را می گویم... اینها گزاره های درستی نیستند که متاسفانه گروهی از آن استفاده می کنند... آنوقت بهایی ها هم برحق می شوند.

    به نظرم برخی افرادی که امروز در اقلیت هستند واقعا رفتارها و تفکراتشان مشکل دارد ولی اینقدر خودشان را منزه می پندارند که هیچ گامی در راستای اصلاحش بر نمی دارند. مخاطب جمله آخر شما نیستید چون نمی دانم در چه موردی با شما مخالفت شده.

  • مهدیه صدقی
  • چند وقت پیش فردی نقل قول جالبی می کرد از حوزه مشکات. طلبه های حوزه مشکات فارغ التحصیلان رشته های مهندسی هستند که وارد حوزه شده اند. می گفتند که اوایل این افراد خیلی خوب مسائل را درک می کردند اما بعد از چند سال با مشکلی مواجه شدیم. اینکه نگاه این گروه به دین مثل علوم ریاضی است.فکر می کنند با دانستن چند فرمول می توانند مسائل را حل کنند. در حالیکه معرفت از طریق دانش نظری حاصل نمی شود. علم باید همراه با عمل باشد که به شناخت درست برسد.

    اگر مسلمانی ما اشکال دارد پس شناختمان نسبت به مسائل هم اشکال دارد... پس مصداق هایی که پیدا می کنیم هم ممکن است اشتباه باشند...

    اگر رفتارهایمان با اخلاق اسلامی فاصله دارد پس آنچه از گزاره های دینی در ذهن ما تبدیل به شناختی از مسائل دنیای واقعی می شود نیز ممکن است خطا باشد. نمی شود حساب تفکرات را از رفتار جدا کرد...

  • مهدیه صدقی
  • عدم پاسخ شما به نظرات قبلی می تواند نشانگر نبود تمایل به ادامه صحبت است ولی به دلیل اهمیت آن نکته دیگری را اضافه می کنم.

    یکی از رفتارهای ناپسندی که موجب می شود با افراد خاصی مخالفت شود رویکردی است که در این نوشته وجود دارد. شما گفته اید که آقای هاشمی بودند که آقای موسوی را فرستادند خط مقدم باطل. برای این حرفتان چه سندی دارید؟

    اگر این گزاره شما درست باشد و ایشان مهره اصلی فتنه 88 بوده اند چرا رهبری همچنان به عنوان دبیر مجمع انتخابشان کرده اند؟ چرا آقای موسوی و کروبی حصر خانگی شوند و نفر اصلی بدون هیچ برخوردی در یکی از کلیدی ترین پست های نظام ابقا شود؟ یعنی نظام اسلامی اینقدر فاسد و ظالم شده که با این مسائل هیچ برخوردی نمی کند؟

    پس یا این گزاره درست نیست یا دیگران از آن اطلاعی ندارند و شما به تنهایی آن را کشف کرده اید. وظیفه شما اینست که از طریق قانونی پیگیری کنید نه اینکه اتهاماتی را بدون سند و مدرک به ایشان وارد کنید.

    یکی از مهمترین دلایل مخالفت با افرادی مثل آقای شریعتمداری نیز همین است. دلیلش حق گویی و بصیرت فوق العاده شان در رو کردن نقشه های دشمن نیست. دلیلش اینست که در تلویزیون خیلی راحت می گویند که آقای خاتمی جاسوس اسرائیل است. حقیقتا حیرت آور است. ایشان جاسوس هستند و راست راست راه می روند. این چه نظام اسلامی است؟

    عده ای خود را فراتر از قانون می پندارند و با بی اخلاقی هر نسبتی که می خواهند به دیگران می دهند. این رفتار نه انقلابی است و نه نشانی از اسلام دارد.  شاید حقیقتا درست تشخیص داده باشند ولی مملکت قانون دارد و تا نتوانند اثبات کنند حق بیانش را ندارند.

    اینکه یک گروهی بدون کوچکترین دانشی نسبت به برنامه هسته ای توافق نامه ژنو را قرارداد ترکمانچای می خوانند نشان دهنده همین رویه فاسد و باطل است. اینکه عده ای مخالف هر نسبت را ناروایی را به رهبری می زنند نشان از همین رویه دارد که متاسفانه بین گروهی از موافقان و مخالفان نظام به اشتراک گذاشته شده.

    حرف باید مستند باشد وگرنه بیانش تنها موجب عکس العمل منفی خواهد شد. آنوقت به نظر دیگران مغرضانه می رسد و به دور از حق.

    پاسخ:
    سلام. عدم پاسخ بنده نشان این ست که در چند روز گذشته به زحمت به اینترنت دسترسی داشته ام. 
    البته این مباحثی که شما نوشته اید، هر کدام پاسخ های ساده ی مستندی دارند. یکی دوبار توضیح داده م و مکرر نمی کنم. 
    نظر به نکته جناب "طلاتم" از خانم مهدیه صدقی کمال تشکر را داریم. نظرات جالب توجه و کاملی را دادند.
    بعضی چیزها مثل اینکه تکرارشان کم از خود آن چیز ندارد اصلا انگار با تکرار معنی پیدا میکنند ،
    پس  چه انهایی که شنیده اند وچه بقیه ،بد نیست(=حتما )، سری به اینجا نیز بزنند

    حالا اینجا کجا است؟ را باید جناب (ح ب) جان لطف کنند  ادرس لینک سخنرانی استاد پنا هیان(همانی که قبلا هم درج کرده بودید ها) را بگذارند.
    زیرا که  من این فایل را در گوشی خود دارم ولی ادرس دقیقش را ؟؟؟؟ 
    یه بلاگ این ور و انور میگویم ملت شاکی می شوند خودتان بگذارید  بهتر است




    خواننده ی همیشگی شما اکبر  ببخشید اکثر
    پاسخ:
    سلام. لینک سخنرانی آقای پناهیان را یادم نیست. کدام بود؟

    ظلم به فردی که جرمش در محکمه و در برابر قانون اثبات نشده در حیطه ی ایدئولوژی اسلامی شما می گنجد..؟ می شود در حد همین نظرات وبلاگی (منظورم از نظر اختصار است) ایدئولوژی اسلامی تان را بیان کنید..؟ آنجا که سید مهدی شجاعی با قلم زیبایش برای مولایمان علی می نویسد." سلحشوری را درمیدان آرزو تصور می کردیم که نه قوی ترین مردان.. نه جانی ترین ادمکشان.. نه تنومند ترین ستمگران.. نه قدارترین پادشاهان و نه قهارترین جمگجویان.. بل اشک یتیمی زانوانش را به خاک نشاند.. ناله بیوه زنی تنش را بلرزاند و ..." .. مولا از اشک یتیمی زانوانش به خاک می نشیند.. چرا..؟ ظلم به بی گناهی پشتش را خم می کند .. چرا..؟ آقای حبذای عزیز.. من هیچ وقت به بحث هایی که اینگونه در فضای مجازی شکل می گیرد علاقه ای نداشته ام.. اما شما را به وجدانتان قسم.. همین چند سوال را پاسخ دهید.. 

    1.. فرض را بر این می گذاریم که موسوی و کروبی مجرم هستند.. انجا که اسلام جاکم نیست هر مجرمی ولو قاتل ترینشان از حق و حقوقی برخوردار است.. کرامت انسانی اش حفظ می شود.. در مملکتی که الحمدلله اسلام بر ان حاکم است چرا به کسانی که هنوز جرمشان در دادگاه ثابت نشده حق حرف زدن نمی دهند..؟ با کدام قانونیانها را از همه چیز محروم کرده اند..؟ (البته اگر شما هم با اقای جنتی هم نظر هستید که انها از خدمات بهداشتی درمانی بهره مندند و از این جهت مورد رافت نظام قرار گرفته اند که دیگر هیچ).. اقای حبذای عزیز.. چرا نظام اسلامی دادگاهی علنی برای محاکمه این مجرمان!تشکیل نمی دهد..؟ چطور ممکن است فردی که یک عمر در خدمت این نظام و انقلابش بوده و بارها در تاریخ خوانده ایم که مورد حمایت شدید امام ره بوده اند یک شبه به بدجنس ترین و کثیف ترین خلق خدا تبدیل شود و مرگش حلال.. اقای حبذای عزیز.. وقتی تاریخ این انقلاب ارزشمند را از ابتدای شروعش.. سال های 42 به بعد می خوانیم.. شخص هاشمی رفسنجانی عزیز شانه به شانه در کنار امام عزیز بوده اند.. بهترین سال های جوانی عمرش را وقف این انقلاب کرده است.. تمام سختی ها را در راه مبارزه به جان خریده است.. چرا و چرا چنین بزرگ مردی در مدت زمان کوتاهی از دید برخی به مخالف نظام و برانداز تبدیل می شود.. ادمی چرا باید هدفی را که تمام جوانی اش را صرف رسیدن به ان کرده است در مدت زمان کوتاهی ضد و خلاف هدف جوانی اش حرکت کند..؟ اقای حبذای عزیز.. ضربه به هاشمی ضربه به این نظام است.. نظامی که همه دل در گرو مهرش داریم.. یادم است همین چند ماه پیش بعد از رد صلاحیت حضرت ایت الله یورو نیوز تیتر یک اش این بود.. "رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام،صلاحیت نداشت" .. خدا را خدا را.. این زیر سوال بردن نظام ما نیست..؟ خب چرا..؟ اقای حبذای عزیز.. باور کنید اگر بخواهم نصف چنین مسائلی را بیان کنم از حوصله خود شما نیز خارج است.. تا اینجا به همین ها اکتفا می کنم.. حق یارتان..

    پاسخ:
    سلام.

    اولا از نظرتون ممنون. همینکه دغدغه ی این مسائل رو آدم به صورت اصیل داشته باشد، این خود یک گام  ِ به جلو ست ... 
    ثانیا، سوالاتی که متوجه بنده کرده اید، در بعضی موارد با شما موافقم. مثلا من به شدت طرفدار محاکمه ی سریع موسوی و کروبی هستم. حصر خانگی را قبول ندارم و به نظرم سابقه ی رفاقت ایشان با برخی، باعث رفق و مدارای این شکلی شده ست. (البته شاید ملاحظات دیگری هم باشد که من از آن بی اطلاعم)
    ثالثا، بنده جلوتر از رهبری حرکت نمی کنم. خود ِ آقای هاشمی در یکی از سخنرانی های اخیرشان گفتند : "رهبری دیگر مثل گذشته به من اعتماد ندارد". آیا این نشان می دهد انقلاب منحرف شده ست یا آقای هاشمی؟!!
    رابعا، من اصلا به شباهت مورد آقای هاشمی به آقای منتظری اعتقاد ندارم، ولی وقتی ظرف یک ماه، قائم مقام رهبری خلع می شود، کسی که مثلا اگر امام چندماه زودتر از دنیا می رفتند ایشان رهبر می شد، آیا اعتبار نظام از بین می رود؟ 
    خامسا، آقای هاشمی صلاحیت ِ ریاست جمهوری نداشت. در همین حد. ممکن ست صلاحیت موارد دیگر درین نظام را داشته باشد. 
    سادسا، من بسیاری از نکات مثبت هاشمی را می ستایم، ولی با عرض معذرت، اشتباهی که در سال 88 ایشان کردند از آن سیئاتی ست که یذهبن الحسنات .. و قضاوت با خداست. 
    سلام. نظام اسلامی ما از هاشمی ها خیلی بزرگتره. کسی به آقای هاشمی ضربه نزده جز خودش. همینکه مخالفان سرسخت دیروز آقای هاشمی امروز پشت سر او هستند نشان از تغییرات در خود اوست. 

    التماس دعا
    واقعا چه قدر خنده آور است که حقیقت و اصالت ِ نظام ِ جمهوری ِ اسلامی وابسته به افراد باشد!! با وزن آدمها بخواهد بالا و پایین شود...! نیست؟
    مشکل در اختلاف تعاریف مان و تصوراتمان و ذهنیاتمان و انتظاراتمان از "نظام جمهوری اسلامی" است.. وقتی توی تعاریف با هم مشکل داریم دیگه بحثی نمی مونه.. حق یارتان.. ضمنا هاشمی همان بوده که هست.. افرادی هستند که یک روز به دست اوردن قدرت را در فحش دادن به هاشمی می دادند و یک روز در حمایت از ان.. ادمی که صراطش راست باشد همیشه پیروز است.. خداوند سایه ایشان را بر سر این ملت نگه دارد.. انشالله.. حق یارتان..
    آقای موسوی که روز بعد از اعتراضات دستگیر نشد، بعد از 9دی که مردم حمایتشان را از حکومت نشان دادند هم ایشان دستگیر نشدند، که دستگیری ایشان مربوط به حوادث 25 بهمن 89 بود یعنی حدود20 ماه بعد از شروع اعتراضات. این را گفتم که ایشان یک شبه به قول شما به بدجنس ترین آدم تبدیل نشد!
    در خصوص آقای هاشمی خودتان هم می دانید که اگر ایشان خدماتی به جمهوری اسلامی کرده چندین برابر آن را بدست آوردند، این را دگر نمی توانید انکار کنید.

     
    سلام

    ١- می دونم منظر شما من نبودم، ولی خدا رو شکر که تا حالا نه از فحش دادن به آقای هاشمی نان خورده ایم و نه با حمایت کردن از ایشان. اگر حمایت و یا انتقادی بوده صرفا به خاطر مواضع ایشان در قبال جمهوری اسلامی بوده.
    ٢- اتفاقا کسانی  که جدیدا از علاقه مندان ایشان شده اند، مواضعشان تغییر نکرده. 

    التماس دعا
    نمیدانم مثل اینکه به طور کل خانم ها همیشه مقدم ترند
    حتی در گرفتن پاسخ ا!!!!!!
    نگاه کوتاهی به بالا بیاندازید متوجه میشوید :-1
    پاسخ:
    سلام. بهرحال نظرات مخالف را بنده جواب می دهم. 
    نکاتی اشاره شد که واقعا تعجب کردم ما شیعه ایم گفتن اینگونه مسائل شاید حتی حیرت اور تر از این ها باشد ،کاری به مصداق حرف شما ندارم من با بطن حرف شما مشکل دارم یعنی ایا پا به پای رهبر یک جامعه بودن و یا حتی در این راه مشقت کشیدن ها دلیل بر حقانیت است  بزرگی میگفت میزان  زمان حال افراد است داستان ابوبکر را که شنیده اید،از بهترین یاران پیامبر در سخت ترین شرایط بود، کم خدمت به اسلام نکرد ولی ایا دلیلی میبینید که امروز ما او را بستاییم  زمانی که باید بر حقانیت مولایمان اذعان میداشت چه کرد حقیقت را که کنار زد هیچ ،خود را حق نامید ،گناهی از این بالاتر میخواهید!!!!! 

    نظر بالا: به خانم مینا
    خوشحالم که حداقل در یک نکته به توافق نظر رسیدیم.. محاکمه اقایان موسوی و کروبی.. البته هر کدام با دلایل متفاوت..! اقای حبذا.. می شود لطفا منبع این بخش از صحبت های اقای هاشمی را بیان کنید..؟ چه خوب که امام خمینی را مبنا قرار دادید.. به نظر شما امام ره به هاشمی رفسنجانی اعتماد بیشتری داشت یا به ایت الله خامنه ای..؟ البته بر اساس مطالعه تاریخ.. مسئولیت های سنگین تر را به کدام شان واگذار می کرد..؟ در معیارهای رد صلاحیت شورای نگهبان چنین گزینه ای وجود ندارد که "ایشان صلاحیت رئیس جمهور شدن ندارد" .. بر اساس منطق و قانون صحبت کنید.. طبق کدام معیار ایشان صلاحیت شان تایید نشد..؟ خوب می دانیم رد صلاحیت ایشان موضوعی فراتر از این حرف هاست
    سلام

    امام ره به آقای هاشمی همان زمان اعتماد داشت نه به این آقای هاشمی. حالا شما تاکید می کنید که آقای هاشمی اصلا تغییری نکرده، خب این نظر شماست. عده ای هم معتقد هستند ایشان تغییر کرده اند. 
    برای اینکه بخواهید اثبات کنید آقای هاشمی دچار تغییر نشده اند بهتر است رفتار الان ایشان را مورد بررسی قرار بدهید، نه اینکه بگویید زحمات بسیاری کشیدند و فدارکاری های زیادی کردند و عمر خود را در این راه گذاشتند( که ما هم قبول داریم اینگونه بوده است). وگرنه خیلی ها هستند که تغییر کرده اند، از آدم های عادی تا اشخاصی که در آن زمان در صف اول بودند.
    خداوکیلی یادم نمی رود که چقدر در آن زمان به ایشان اتهام می زند و ... ولی همین کسانی که الان منتقد ایشان هستند از ایشان دفاع می کردند.
    اما الان کسانی که در گذشته به ایشان انواع تهمت ها را می زدند و کلا با شخصیت ایشان مشکل داشتند، حالا پست سر او ایستاده اند.


    التماس دعا
    اگر قرار است اینگونه قضاوت کنیم که امام درباره شخصیت ان زمان ایشان صحبت کرده اند پس این قضیه برای دیگران هم صدق می کند.. امام درباره ی شخصیت همان زمانشان صحبت کرده.. نه این زمان..!
    سلام. 

    مگر کسی غیر این گفته. مساله ی اصلی اینه که بعضی ها تغییر کرده اند. حالا شما می فرمایید ایشان تغییر نکرده اند، خب ایرادی نداره. ولی لطفا این حرف که ایشان تغییر نکرده اند رو به طرفداران جدید ایشان هم بگین. ظاهرا تو جریان نیستند. 

    التماس دعا
    وَلاَ تَکُونُواْ کَالَّتِی نَقَضَتْ غَزْلَهَا مِن بَعْدِ قُوَّةٍ أَنکَاثًا٠....
    گاوهای نه من شیر پردردسر همیشه بوده
    پاسخ:
    دقیقا این آیه را با خودم این روزها زیاد می خوانم ...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی