حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

مشخصات بلاگ
حبذا ...

لک الحمد یا ذالجود و المجد و العلی
تبارکت تعطی من تشاء و تمنع
الهی و خلّاقی و حرزی و موئلی
الیک لدی الاعسار و الیسر افزع
الهی اذقنی طعم عفوک یوم لا
بنون و لا مال هنالک ینفع
...

بایگانی

بر مدار سیاست ..

دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۱۷ ب.ظ

مشهور ست که دیپلمات کسی ست که تاریخ تولّد زن اش را بداند، ولی سال تولّدش را فراموش کند ... به همین سیاق ست، سیاست مداری و ماندگاری در ایران .. اینکه در آن ِ واحد تمام مفهوم "جمهوری اسلامی" یادت نباشد .. هشت سال اسلامی بودنش یادت باشد و شعار اسلامیت سر دهی و هشت سال جمهوریت ش ... و با رعیت باشی تا با شریعت .. 

.

.

پ.ن: مصاحبه ی آقای رئیس جمهور در گزارش صد روز نخست، نقطه ی بسیار تاریکی ازیشان بود. البته در دراز مدّت قطعا این رویکرد به ضرر ایشان تمام می شود. کسی که از المنت های سیاست آگاه باشد می داند که نباید مرده را لگد بزنی، اینطور اجتماع ناگهان "می بُرد". خواهیم دید.

.

به قول بیهقی، در افتادند چون گرگ در رَمِه و ما زنهاریان بودیم ... 

  • ۹۲/۰۹/۱۱
  • ح.ب

نظرات  (۱۴)

بر مدار سیاست... استعینوا بالصبر و الصلاه... چقدر این لینک ها شبیه به هم مینویسند, بارک الله
رگه های هراس شدید "فوبیا" و افکار مالیخولیایی در کشتار دگراندیشان و هنرمندان و رهبران جامعه تنها برای برسر کار ماندن بر رکاب قدرت و "حفظ نظام" است ولو با زیر پا گذاشتن تمام ارزشهایی که گاهی میل دارند خودشان را به آنان بچسباننند. ـ شوربختانه از امامان خودشان تنها یک چیز یاد گرفته اند و سی و اندی سال که در اجرای آن پافشاری میکنند در حالیکه اگر "النصر بالرعب" کارگر بود خب چرا دستگاه خلیفه گری ایشان سرانجام درهم پیچیده شد و رو به فنا رفت!. ـ البته که اینان هیچگاه در دانش خود شک ندارند و در اصلاح و ترمیم خود برنمیایند و همین "استکبار" و خودبزرگ بینی و خودمحوری در پایان با گذشت زمان از درون خواهد گندید زیرا که این نظم و سیر طبیعی که هر جنبشی ممکن است مانند موج دریا ، خیز بر دارد ولی سرانجام به صخرۀ "نادانی" و غرور و تعصب برخورد خواهد کردد و درهم خواهد شکست.
نمیدانم ... هرچه فکر میکنم این دولت نیست که جمهوری اسلامی را اداره میکند بلکه جمهوری اسلامی است که آنرا مدیریت میکند... یک هزارم ثانیه هم به ولایت محمد و آلش شک نخواهم کرد... افراد این دولت هضم در جمهوری اسلامی میشوند و لحظه ای هم نگران نخواهم بود... به امید دولت دوست به یاری حق

جناب پرزیدنت هم بالاخره با تمام سیاسی بازیش باید به نحوی خود را نشان دهد حالا ما هی خواستیم چیزی نگیم بگن خوب بود شما زیر آبشو زدید از نظام جدا شد وسط لحاف جاش خوب بود به لطف خدا داره سر میخوره 

به حامد

که انتظار حمد از نامتان می رفت اما افسوس، پناه بر خدا از دل پر کینه و دهان آلوده ...

به جان خودم کلی از دست این حامد خندیدیم

برادر شما کجا زندگی می کنی؟ خیلی با نمکی:)))

این همه قدرت تحلیلو از کجا آوردی؟ تنها فکر می کنی یا با دوستان؟

دکتر احمدی نژاد در دعوت نامه خود نوشته است " لکن به احترام تقاضاهای بیشمار گروه‌های مختلف مردم و از جمله صاحبنظران سیاسی و اقتصادی، لازم دیدم که از جنابعالی دعوت نمایم تا در فضایی کاملا دوستانه و صمیمانه، در مناظره‌ای صریح، اصولی و روشنگر در منظر افکار عمومی ابهامات را رفع و حقایق ناب را آنطور که هست مورد تصدیق و تأکید قرار دهیم تا از فرصت برداشتن گام‌های بلند و استوار در مسیر رو به جلوی کشور دریغ نشود"

حال ما در "تخیل" خود به سراغ آدم های معروف رفتیم و از آنها پرسیدیم که: شما در این‌باره به آقای روحانی چه توصیه ای میکنید؟؟

موسوی: آقای روحانی، تو که خودت چیزی و میدونی که این محمود چیزه. اگه میخوای چیز بشی برو باهاش چیز کن. اما اگه عکس زنت رو در آورد و چیز کرد، مثل من چیز میشیاااا، خود دانی.

کروبی: برو حسن جون، نترس! برو بگو درسته که ننه جون من مُرده اما تا آخرین لحظه دستگاه تورم سنجش کار میکرده! اگه کم اوردی دو تا فحش از طرف من بده.

رهنورد: من به عنوان یک نخبه(!) معتقدم که این دعوت نامه تقلبی است. روحانی و احمدی نژاد هر دو پسران سمنان اند. مگر میشود که پسر سمنان با پسر سمنان مناظره کند؟

نعیمه اشراقی: اتفاقا من یه جک چیز دار درباره مناظره حسن و محمود برا امام (ره) تعریف کردم. خیلی خندید! (این تخیل توسط یک هکر در ذهن ما وارد شده و خانم اشراقی آن را تکذیب کردند)

اکبر هاشمی: حیف که دوباره مسخرم میکنید و الا من یه خاطره خوب از امام (ره) در این باره دارم که نمی گم...

اکبر ترکان: آقای رئیس جمهور عزززیز! اگر محمود قول میده که راست گو باشه و آمارهای شما -که توسط وزیرانتان تکذیب شده- را  قبول کند. بروید مناظره کنید و الا نرید.

اسفندیار رحیم‌مشایی: آقای روحانی اگر قول بدهد آن شعری* را که در سازمان ملل خواند، در مناظره هم بخواند، من با رفتنشان موافقم.

*بکوشید و نیکی به کار آورید / چو دیدید سرما، بهار آورید

نیکزاد:  من کاری به مناظره ندارم. اما بی انصاف، همه تقصیرها رو انداختی گردن مسکن مهر!؟ دوبرابر تراکتور کار کردم تا این همه فقیر خونه دار شدند. حالا این آمارهای الکی تو خیلی زور داره برام.

جک استراو: حسن جون بیکاری ها! مثل من برو یه مصاحبه بکن و بگو غلط کردم، معذرت می خوام. خودتو با این دکتر در ننداز.

جواد ظریف: اگر توش توافقنامه امضا میکنید منم میام! البته این دفعه اجازه نمیدم کری، اشتون رو بغل کنه ها!!

عفت مرعشی (همسر آقای هاشمی): اگه حسن هم تو مناظره شکست خورد مردم بریزند تو خیابونااا، به فائزه هم میگم بره ساندویچ بخوره!!!

 علی لاریجانی:اگر احمدی نژاد فیلمی درباره شل آماری های روحانی دارد به مجلس ارائه کند تا در یک مشت زنی سیاسی از او به آقا صادق شکایت کنم، تصویب شد!!!
تفاوت جدی است که سال 2005 در زمان جورج بوش که همزمان با دوره خاتمی بود، ایران سه هزار سانتریفیوژ داشت، اما امروز نوزده هزار سانتریفیوژ دارد. نکته مهم اینکه تحریم‌ها رژیم تک‌صدایی ایران را به توافق وادار نکرد، بلکه سبب شد موضع مردمی که پیش از تحریم‌ها طرفدار چنین توافقی بودند، تقویت شود. اگر راهبرد نسبتاً ملایم روحانی به تحریم‌هایی شدیدتر منجر شود، این تحریم‌ها می‌تواند وی را بی‌اعتبار کند. تجربه دوران ریگان در قبال شوروی جالب و قابل توجه است. راهبرد ریگان در حمایت از گورباچف مؤثر واقع شد. امروز آمریکا باید سرمایه‌گذاری مشابهی روی حسن روحانی کند، نه به این دلیل که روحانی هر آنچه که آمریکا می‌خواهد، محقق می‌کند؛ بلکه به این دلیل که اگر روحانی شکست بخورد، آمریکا بیشتر شکست خواهد خورد. تصویب قوانین جدید در حال حاضر حتی اگر فوراً اجرایی نشود، می‌تواند دیپلماسی هسته‌ای روحانی را نابود کند.  دیلی بیست 3 دسامبر
  • مهدیه صدقی
  • بر مدار سیاست... نکته ظریفی دارد این تیتر...

    جمهوری اسلامی تنها یک مدل حکومتی نیست. کلماتی که بر اساس قوانین دنیای سیاست ملعبه دست واقع شوند و شعاری برای کسب محبوبیت.

    جمهوری اسلامی تبلور اخلاق اسلامی و قوانین الهی است در بین کارگزاران حکومت و مردم... درست است که ما امروز به ساختاری برای آن رسیده ایم و برای بهبود آن تلاش می کنیم، اما برای رسیدن به هویت اصلی آن راه درازی در پیش است.

    رئیس جمهور هم فردی است جائز الخطا که ممکن است دچار انحراف شود. ممکن است بر اساس تعصب و غرور سخن گوید و رفتار کند. این وظیفه ما است که خیر خواهانه اشکالات را ببینیم و کمک کنیم تا نظام در مسیر درست قدم بردارد. درست نقد کنیم، هم نقاط مثبت را بگوییم و هم منفی را تا سخنانمان از سر خیر خواهی باشد نه از سر تعصب.

    تا زمانی که قضاوت ها و اظهار نظر هایمان بر مدار سیاست و نه بر مدار حق باشند دچار انحراف خواهیم شد... آنوقت بر مبنای قوانین پلید دنیای سیاست، چشم بر روی برخی مضووعات می بندیم و برخی دیگر را برای رسیدن به قدرت بازیچه دست قرار می دهیم...

    سلام. تایید برخی نظرات مثل بهرام و صادق از شان این وبلاگ بعید است.
    به سادات
    طبق روال گذشته به این موارد هم رسیدگی میشه ..
  • بنت الهدی
  • سلام
    با اجازه صاحب وبلاگ به خانم صدقی:
    بعضی ها رو نمی شود بهشون عادلانه نگاه کرد نمی شود هم نقاط مثبت شون را دید هم نقاط منفی شان را.آن هم به طور عادلانه!
    این ها کسانی هستند که خودشان عادلانه نگاه نمیکنند مثل رئیس جمهور فعلی،که چشمش را روی محاسنات و خدمات رئیس جمهور قبلی بسته و فقط نقاط منفی اش را می گوید .
    حتی برای اینکه خدمات خودش را خوب جلوه دهد آن هم در100 "روز" تمام 8 "سال"  را زیر سوال می برد و اصلا از رئیس جمهور قبلی به عنوان پله استفاده میکند و از آن بالا می رود که خودش را به مردم نشان دهد!
    جائز الخطا بودن آن هم از رئیس جمهور یک ملت آن هم ملت ایران خوشایند
    نیست از چنین فردی انتظار بزرگ مردی و بزرگ همتی می رفت نه اینکه مثل آدم عامی مدام معایب یک نفر را (حالا کار نداریم به حق یا ناحق) به مردم بازگو کند که کار خودش بزرگ جلوه دهد...

    پ.ن:
    من از واژه ی به "ارث" رسیدن دولت خوشم نیامد
    چیزی به ارث می رسد که مال خود شخص است و میتواند بعد از خودش  به انتخاب خودش به دیگری ببخشد..چیزی که در انتخاب آن میلیون ها نفر دخیل هستند و سهم دارند و برای عوض شدنش و به کسی رسیدنش هم باز میلیون ها نفر سهم دارند نمیشود اسمش را ارث گذاشت...

  • مهدیه صدقی
  • به خانم بنت الهدی

    این نگاه شما از لحاظ عقیدتی کاملا مشکل دارد "بعضی ها رو نمی شود بهشون عادلانه نگاه کرد نمی شود هم نقاط مثبت شون را دید هم نقاط منفی شان را.آن هم به طور عادلانه!"

    برای عدالت شرط گذاشته نشده. نگفته اند اگر فردی عدالت را رعایت نکرد شما هم رعایت نکن. خیلی سخن عجیبی است. خیلی خیلی عجیب است.

    به نظرم گزارش ایشان نقاط مثبت هم داشت و می شد به آن اشاره کرد ولی نقاط منفی اش همین بود که گفتید. تذکر بسیار به جایی است. اگر امروز تذکر داده نشود فردا موجب مشکلات بزرگتری می شود.

    خیلی خنده دار است ولی اگر در کنار سخنرانی های آقای احمدی نزاد بگذارید می بینید که نبود آن نقاط منفی خودش برای مردم مثبت است. حداقل آنکه فردی در شان یک رئیس جمهور سخن بگوید، با ادبیات و لحن مناسب. واقعا دلم برای مردم می سوزد...

    در جامعه اسلامی یکی از حقوقی که مردم در خصوص حاکمیت بر گردن دارند خیر خواهی است. در این خیر خواهی هم باید انصاف داشت. همین است که حضرت علی (ع) حتی در خصوص خلفایی که اینچنین به ایشان ظلم کرده اند خیر خواه هستند. برای دولت خیر بخواهید و از سر دلسوزی نقد کنید.


  • بنت الهدی
  • سلام
    خانم صدقی شما درست میگید جایی برای عادل بودن شرط گذاشته نشده
    من هم نگفتم "نباید" گفتم "نمی شود"..
    این حرف خودم بود از دید اسلامی شاید درست نباشد.و شما درست گفته باشید.
    اما عادلانه نگاه کردن رئیس جمهور کجا و عادلانه نگاه کردن من کجا؟!
    شاید عادلانه نگاه کردنِِ بنده فقط لطفی به خودم باشد ولی رئیس جمهور هم لطفی است به خودش هم به مردم.
    وزن این نگاه ها فرق میکند.
    بهر حال ممنون از تذکرتون.
    خانم بنت الهدی
    با علم به این که می دونم شما قصد این رو نداشتید که  دیدخودتان را دید اسلام معنا کنید , از برخورد منصفانه تون با نقد صحیح خانوم صدقی سپاس گذارم .ما انسان ها هر چقدر رشد یافته تر باشیم نگاهمان به عدالت کامل تر و دقیق تر است و در مقابل حق خاضع تریم .


    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی