حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

مشخصات بلاگ
حبذا ...

لک الحمد یا ذالجود و المجد و العلی
تبارکت تعطی من تشاء و تمنع
الهی و خلّاقی و حرزی و موئلی
الیک لدی الاعسار و الیسر افزع
الهی اذقنی طعم عفوک یوم لا
بنون و لا مال هنالک ینفع
...

بایگانی

خرّم آن کز نازنینان بخت برخودار داشت ...

شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۰۸:۲۰ ق.ظ

" در روایت آمده که حضرت داوود(ع) از خدا خواست که خدایا در این عالم همنشین من را در بهشت معرفی کن. آن کسی که در بهشت بناست الی الابد زندگی کنیم. خدا به جناب داوود وحی فرمود و آدرس آن خانم را داد. اسمش را هم گفت خلادة بود. ین خانمی که در این خانه زندگی می‌کند، همسر شما الی الابد در بهشت است. حضرت داوود با شوق آمد ببیند چه کسی است. آدرس را پیدا کرد. در زد. خانم پرسید که هستی؟ گفت من داوود پیغمبر هستم. پرسید آیا آیه ای در مذمت من نازل شده؟ فرمود: نه، آیه ای در مذمّت شما نازل نشده، اما پیامی است اگر در را باز کنید و اجازه بدید، من آن پیام را بگویم. در را باز کرد. داوود پرسید شما اسمت فلان است. جواب داد بله، اسم من این است، اما ممکن است کس دیگری هم این اسم را داشته باشد. داوود گفت حقیقت این است که من از خدا خواستم همسرم را در بهشت به من معرفی کند، خدا شما را به من معرفی کرد. با تعجب جواب داد: اشتباه می‌کنید، من کجا و این حرفها کجا؟ داوود گفت بالاخره وحی خداست، آمده ام ببینم چه کار کرده ای که به این مقام رسیده ای. خانم جواب داد من یک آدم عادی هستم و هیچ کار فوق العاده ای ندارم. مثل مردم دیگر هستم. بعد از اصرار فراوان حضرت داوود، آن خانم گفت اگر چیزی بتوانم بگویم این است که هیچ حادثه ای برای من اتفاق نیفتاد که در دلم بگویم ای کاش جور دیگری بود. هرچه اتفاق افتاده گفتم این را خدا مقدر فرموده و او مصلحت من را از همه بهتر می‌داند. در دلم هم خطور نکرد که ای کاش جور دیگری می‌شد ... "

.

.

 
  • ۹۴/۱۲/۲۲
  • ح.ب

نظرات  (۷)

پیر ما گفت خطا بر قلم صنع نرفت
آفرین بر نظر پاک خطاپوشش باد!
احتمالا آدرس اشتباهی بوده. :)
می تونید منبع روایت رو ذکر کنید؟ ممنون
رهای رها ز چون و چرا 


به داده حق همیشه رضا

خوبه که شمام تو اون جلسه بودید..
یعنی تو پیغمبرا داوود پدیده ایه ها... کوبیده رفته همسر بهشتیش رو ببینه!! بعد گفته چه کار کردی قراره همسر بهشتی من بشی؟! اون از قضاوت کردنش ، اینم از وضع زندگیش!!
به دکتر یونس:
خخخخخخخخخخخ

بالاخره اون دنیا مهمتره چون بالاخره بادوامه  حضرت داوود هم خواستن بدونن کیه که باید تا ابد باهاش سرکنه 
منم جاش بودم کنجکاو بودم خخخ

این روایت تا چه حد معتبر است؟
در مورد همسران بهشتی چیز دیگه ای میگن بعصی از اساتید که خلاف این روایته

اینکه اگر همسر هرکس نیکو کار باشه در اون دنیا نیز همراهش خواهد بود در غیر اینصورت با زنان بهشتی ازدواج میکنه نه زنانی که روزی روی زمین بودند.
البته هدف روایت چیز دیگه ای بوده ولی خوب این نکته من رو گیج کرده
با تشکر.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی