حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

مشخصات بلاگ
حبذا ...

لک الحمد یا ذالجود و المجد و العلی
تبارکت تعطی من تشاء و تمنع
الهی و خلّاقی و حرزی و موئلی
الیک لدی الاعسار و الیسر افزع
الهی اذقنی طعم عفوک یوم لا
بنون و لا مال هنالک ینفع
...

بایگانی

تو خود حجاب خودی حافظ، از میان برخیز ...

شنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۵۳ ق.ظ

فرآیند رام کردن فیل ها انگار اینطور است که از وقتی به دنیا می آیند و توان کمی دارند، نخ باریکی به پایشان می بندند که زیاد حرکت نکنند. تا مدّت ها فیل ها سعی می کنند ازین حصار برهند و نمی توانند. خودشان را حتّی زخمی می کنند و بعضا پاهایشان آسیب می بیند ولی باز نمی توانند. بعد از مدّتی کوتاه می آیند و دیگر تلاشی نمی کنند. ولی در حافظه شان این نتوانستن ثبت می شود. اینست که وقتی بالغ و نیرومند می شوند، با اینکه می توانند حصارهای سخت تری را پاره کنند، ترس از شکست و عادت به نتوانستن، باعث می شود تلاشی نکنند. پایشان را به اندازه ی زمانی که ضعیف بودند حرکت می دهند. دچار یک حصارِ ذهنیِ نتوانستن می شوند که تا ابد با آن ها می ماند ..

.

.

پ.ن: این چند خط جواب به این سوال است که چرا انقلابی های دهه ی شصت که سابقه ی گرفتن سفارت آمریکا را داشتند و مبارزه با امپریالیسم، حالا تمام دلخوشی شان اینست که با آمریکا بسازند .. 

  • ۹۵/۰۱/۱۴
  • ح.ب

نظرات  (۶)

  • واقعیت سوسک زده
  • بیزارم از این جماعت ذلیل که از ذوق ارتباط با امریکا حتی برای حفظ ظاهر  هم قادر به کنترل خوشحالیشان نیستند .بحث نتوانستن نیست بحث نخواستن است بقای اشرافیتی که این اقایان به ان دلبسته اند و با ان زندگی می کنند بدون ایجاد این ارتباط امکان پذیر نیست . در کتابهای درسی خوانده بودیم  ارتباط کشورهای پیرامونی متکی بر اقتصاد تک محصولی با کشورهای مرکز  اصولا منجر به ایجاد اشرافیتی در داخل این کشورها می شود که تنها طبقات بالا و خاصی از این ارتباط سود می برند . این را اضافه کنید به تصور این اقایان که این پیش قدمی در ایجاد ارتباط را برای خودشان افتخاری می دانند همین است که از هول حلیم افتاده اند توی دیگ .... بحث نتوانستن نیست بحث نخواستن است اشرافیت عافیت طلب ترسو را به مقاومت چه !
    دست خودم نیست بحث در مورد این افراد کلا عصبانیم می کند خونم به جوش می اید از این همه ذلت ....
    ارتباطش با «در خورد قیل» (؟) چیه اون وقت؟
    دعوای با امریکا اگه واسه ما نون نداشت ولی واسه شما آب داشت :)
    پاسخ:
    استدلال؟ 
    واقعیت این جور افراد اینه که یا زمان تغییرشون داده یا اونا زمانه رو
    استدلال نیاز نیست، مشاهده کافیه. این دعوای با امریکا و غرب یا به اصطلاح شما مبارزه با امپریالیسم باعث یک انحصار سنگین نه تنها در اقتصاد بلکه در فرهنگ، هنر، آموزش، رسانه و ... شده و این حلقه قدرت عملا کل مردم رو به دو دسته خودی و غیرخودی تقسیم کردن و هر صدای مخالفی رو با چوب امریکایی و انگلیسی و بی بی سی و ... میزنند. از طرف دیگه این انحصار باعث ترویج دلال بازی در سرتاپای اقتصاد مملکت شده و عملا تولید رو به ورطه ورشکستی کشونده. بزرگترین هولدینگ های مملکت در دست همفکران شماست که کل منابع مملکت رو در قبضه کنترل خودشون دارن و طبیعیه که اصلا علاقه ای به باز شدن فضای اقتصاد و ارتباط با سایر کشورها نداشته باشن. سپاه، مخابرات، خودروسازی، تامین اجتماعی، قرارگاه خاتم، صداوسیما، دانشگاه ها، مطبوعات، نفت و بطور خلاصه کل منابع مملکت رو با همین شعار انحصاری کردید و طبیعیه که هیچ علاقه ای به تغییر شرایط موجود ندارید. البته از هر کدوم از رفقاتون بپرسیم میگن که نخیییر ما اهداف متعالی در سر داریم و میخوایم با استکبار مبارزه کنیم و ... ولی حیف که این شعارها پوششیه برای اهداف دیگه
    پاسخ:
    از نفت شروع کنیم. هلدینگ های نفتی که دست ِ جریان طرفدار غرب است را بشمارم؟
    از دانشگاه چه؟ از مطبوعات چه؟ تامین اجتماعی می دانید الان توسط چه جریانی اداره می شود؟ مخابرات چطور؟ پیامک های تبلیغاتی ِ رئیس دولت را دریافت نمی کنید؟ کمک های مالی هنگفت شرکت های مخابراتی مشهور به جریان دوم خرداد را می دانید؟ خودروسازی یادتان نیست در انتخابات چه کرد به نفع همان ها که شعار رفع تحریم می دهند .. ؟
    اولا من اصلا قصد تطهیر دولت فعلی رو ندارم گرچه معتقدم عملکردش بهتر از دولت قبل هست. صحبت من کلی تر از این دولت و اون دولت هست، اینها همه جنگ زرگری است برای تصاحب بیشتر منابع مملکت و متاسفانه بازنده اصلی همیشه مردم هستن که هم باید چوب سه برابر شدن دلار و تحریم ها رو بخورن هم ماشین سی سال پیش رو با قیمت نجومی سوار بشن هم توی آلودگی هوا و پارازیت سرطان بگیرن، که چی شده؟ میخوایم با استکبار بجنگیم! آقایونی که زمان دولت قبل لال بودن حالا مصلح شدن و از فشار روی مردم انتقاد میکنن، چرا؟ به همین دلایلی که شما میگی، چون حس میکنن سهمشون کم شده، یه نگاه به وطن امروز بندازی متوجه منظورم میشی. وای به حال کارگر بدبختی که باید با ماهی 800 تومن سر کنه، وای به حالش که نه میدونه امپریالیسم چیه نه میدونه اصلاحات چیه و نه اصولگرا :(
    پاسخ:
    اینها مانع الجمع نیستن. هم باید با استکبار مبارزه کرد هم همّ ضعفا و فقرا رو داشت. به نظر من دولت قبل ممکن است از لحاظ اجرایی خوب عمل نکرده باشد، ولی واقعا غم مستضعفین رو داشت. دولت فعلی به چشم انگل اجتماع به آن ها می نگرد! این از اظهار نظرهای مسئولین بلندمرتبه کاملا هویداست ..

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی