حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

مشخصات بلاگ
حبذا ...

لک الحمد یا ذالجود و المجد و العلی
تبارکت تعطی من تشاء و تمنع
الهی و خلّاقی و حرزی و موئلی
الیک لدی الاعسار و الیسر افزع
الهی اذقنی طعم عفوک یوم لا
بنون و لا مال هنالک ینفع
...

بایگانی
پیوندها

شمر شناسی ...

شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۹ ق.ظ

هر کس اعتقادات ش از تقوایش بیشتر باشد گمراه می شود ... استثناء ندارد ..  مگر کسی که به یک آدم منزه تکیه کند ... علت خروج عمر و ابوبکر از مسیر اصیل اسلام بعد از پیامبر همین بود که تقوایشان به اندازه ی اعتقاداتشان نبود .. شمر تا زمانی که تکیه بر امام علی داشت در مسیر بود امّا همین فزونی اعتقادات بر تقوی باعث شد با سر سیّد شباب اهل الجنة این کند به ضعف همّت و رای .. 
.
.
سرّ ولایت اینست که باعث می شود ضعف تقوی آدم پوشیده بماند .. 
.
.
پ.ن:
از آدم های معتقدِ بیتقوا دوری کنید که همین روزهاست که تکیه گاهشان عوض شود و سر پاکان بر سر نیزه کنند ...
  • ۹۵/۰۷/۱۷
  • ح.ب

نظرات  (۶)

  • آرزوهای نجیب (:
  • بیچاره احمدی نژاد هر کاری کنه، یه شاکی خصوصی پیدا می کنه! 
    آیا جایز بود که دکتر رو با شمر و ابوبکر مقایسه کنید ؟؟؟ 
    یادداشت های شما گاهی حال و هوای مخاطب را تغییر می دهد و من باورم این است است که خدا گاهی توی عبارات و کلمات برخی وبلاگ نویس ها می دمد که عطر خوششان از صفحه مانیتور بیرون می زند.

    با این حال یک نکته مبهم در این یادداشت هست:
    اعتقاد یعنی زمانی که آگاهی ما آدم ها به قلبمان گره بخورد. یعنی عقد ِحلال فکر و قلب!  و ماحصل اعتقاد تقوا است. 

    در علم ارتباطات این موضوع را اینگونه طرح می کنند که اگر قرار باشد کسی به رفتاری پایبند باشد ابتدا باید نسبت به موضوع آگاه شود، سپس نگرش پیدا کند(یعنی خوب و بد را بفهمد) سپس نسبت به آن خوب و بد گرایش پیدا کند تا منجر به رفتار شود. نظریه مک کوایل است. به طور خلاصه می شود: آگاهی ، نگرش، گرایش و رفتار ...
    بنابراین وقتی عقل چیزی را دریافت و قلب نسبت یه آن گرایش پیدا کرد اعتقاد حاصل می شود و ماحصل اعتقاد رفتار است. 
    تقوا اگر اینگونه معنا شود که هر لحظه خدا را دریاب و مابین ترس از خودت و امید به خدا قدم بردار در تمام این مراحل و عمدتا در حوزه رفتار تعریف می شود. 
    آن چیزی که منظور شما است احتمالا مفهوم "علم دین و آگاهی" است. 
    چه آنکه وقتی آن بنده خدا نزد آقای بهجت رفتند و فرمودند مرا نصیحتی فرما آیت الله بهجت فرمودند: به آنچه می دانید عمل کنید این تمام عرفان است. یعنی پیش از توصیه به کسب علم عمل به علم اولویت داشته ... 
    اینطور نیست؟

    شاید بهتر بود می نوشتید کسی که علمش در دین بیش از حلم و عملش در دین باشد ، ...
    بدون اعتقاد که نمیشود  فِى الْمَکارِهِ صَبُورٌ، وَ فِى الرَّخاءِ شَکُورٌ بود . 

    تاثیر حرف ها و اندیشه های این دنیا در آن دنیا نمودار می شود. مواظب باشید در قضاوت هایتان گاز ندهید.

    پاسخ:
    ممنون از تذکر ..
    یادم هست مدت ها پیش زیر یکی از پست های شما همین مطلب رو کامنت کرده بودم(یعنی منم موافقم)/راستی برادر شما بودن که اخیرا دیدار حضرت آقا رفته بودن ؟
    پاسخ:
    خیر. از بستگان بودند ..
    این حرفات یه کمی سنگینه برامون . بازم بیشتر از این توجه ها و تنبه ها بده بهمون لطفا.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی