حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

مشخصات بلاگ
حبذا ...

لک الحمد یا ذالجود و المجد و العلی
تبارکت تعطی من تشاء و تمنع
الهی و خلّاقی و حرزی و موئلی
الیک لدی الاعسار و الیسر افزع
الهی اذقنی طعم عفوک یوم لا
بنون و لا مال هنالک ینفع
...

بایگانی

حالا چه باید کرد؟ (1) ..

شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۴۸ ق.ظ

پیش از آنکه شروع به نوشتن در خصوص وضع فعلی کنم،‌ خوبست مقداری از نوشته های سال گذشته را اینجا بازنشر کنم. اینها را زمانی نوشتم که روحانی انتخابات را برده بود و صدای جیغ و هلهله ی طرفدارانش نمی گذاشت صدای ما به گوش کسی برسد. نوشته را از این صفحه برداشتم نه اینکه از فحش و ناسزای جاهلان واهمه ای داشته باشم،‌ که می شناختم زمین و زمان را .. 

.

.

معتقدم این رای خلاف آنچه تصور میکنند میخ تابوت اصلاحات و غربگراها بود. خود روحانی هم میداند با وجود ترامپ، برجام به بن بست رسیده و نه تنها تحریم های دیگر را نمیتواند بردارد، چهارسال آینده کشور درگیر تحریم های جدید و معضلات جدی است. نمونه ش را همین پنج شنبه دیدیم که دولت آمریکا شرکت های جدیدی را تحریم کرد. روحانی اگر رای نمی آورد، سال دیگر قهرمان ملّی می شد. ولی حالا، بدون شک جریانی را با خود به زمین می زند. دقیقا مثل احمدی نژاد که هنوز اصولگراها ترکش های آن دوران را از بدنشان خارج میکنند. سال دیگر همین موقع سیل پشیمان های شرمنده ولی ساکت را خواهیم داشت. خواهیم دید که چهار سال دوّم روحانی، مثل چهارسال دوّم احمدی نژاد خواهد بود. طوری که اصلاح طلبان به علّت افزایش نارضایتی عمومی، فشار مخالفان و درگیری وسیع با دستگاه ها و نهادهای نظارتی و قضایی، دعا می کنند که هرچه سریع تر این روزها تمام شود. ما ان شاء الله هرچه از توانمان بر می آید به دولت کمک میکنیم که به درّه ها و درّنده ها نیفتد، لکن چه چاره با بخت گمراه. کاش راه اصلاحی بود بر این جریان متکبر و نقدناپذیر ...  "

.

  • ۹۷/۰۳/۱۲
  • ح.ب

نظرات  (۱۲)

یادمه پارسال که این متن رو خوندم، اصلا فکر نمی‌کردم اینقدر سریع و حتی زودتر از یکسال، این پشیمانی خودش رو نشون بده. امیدوارم ثبات به این کشور برگرده، اگه بذارن. 
پاسخ:
سلام. ٣ سال سختی پیش رو است. بهترین راه روحانی استعفاء است در حال حاضر و عذرخواهی از ملت ...
آدم‌‌هایی که یک مدل ذهنی دارند فارغ از اینکه در چه جناحی باشند یا چه مشی سیاسی داشته باشند اثرات مشابهی میگذارند. 
به نظرم نیاز داریم به یک مدل ذهنی صحیح برای اداره کشور مهم نیست که اسمش اصلاح‌طلب باشد یا اصولگرا یا جبهه ملی یا پایداری‌چی.


م.م
پاسخ:
نیاز به کسی داریم که بیش از رای عوام و سلبریتی و الخ، برایش اسلام و حقیقت مهم باشد.
آن زمان که حسن روحانی در چشم مردم نگاه کرد و گفت "با کمک همین اقای ظریف بقیه ی تحریم های غیر هسته ی را هم به خوبی بر میدارم"، ٦ ماه از سرکار بودن ترامپ گذشته بود! اینطور نبود که او با وضع جدیدی روبرو شد ...
سلام  .
آیا دیگر  شخص یا جریان فکری در ایران هست که بتواند به صورت انقلابی مردم را نجات دهد . تصور میکنم سرطان فساد چنان دامن گیر همه شده که اگر هم یک شخصی خوب و مبارک بر راس قدرت بنشیند سپاهی نخواهد یافت هموزن و هم ردیف خودش و قحط الرجال واقعی شده بلای جان این روزهای ما .
پاسخ:
سلام. تنها راه نجات از وضع فعلی ایستادگی قهرمانانه است ... 
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • چه قدر آن روزها حالمان بد بود. اما حالا بدتر از آن روز ...
    عزت ملی را بر سر چوب کرده به هیچ میفروشند. :/
    پاسخ:
    سلام. آن زمان در عرض چندساعت چند ده کامنت مخالف آمد زیر آن پست. حالا همانها ساکت هستند. اینجا را میبینند و ساکت ند. خدا خیرشان دهد که همچون بعضی دیگرشان طلبکار حداقل نیستند!
    سلام، یادمه بعد از خوندن این پستتون خیلی سعی کردم با ناراحتی پیروز شدن اقای روحانی کنار بیام، اما غصه ی اینکه عزت کشورمون زیر سوال میره و قشر ضعیف و حتی متوسط چقدر اذیت میشن ناراحتیم رو چند برابر کرد... 
    انشالله رهبرمون در کمال سلامت انقلاب رو به دست امام زمان بدن.
    سلام جناب حبذای عزیز. اون زمان که اون پست رو خوندم خیلی ناراحت بودم. روحانی اگر بالا امد با رای همیت مردم بود. نمیخام توهین کنم ولی انگار مردم قدرت فهم وتشخیصشون رو از دست دادن.
    ارزشها عوض شده و مردم با انتخابهای نادرست چه در مجلس ریاست جمهوری شوراها دارن کشور و مخصوصا انقلاب رو به قهقهرا هول میدن. این مردمی که من میبینم سه سال دیگه باز هم به دارو دسته همین دولت رای خواهند داد.
    سلام
    " نیاز به کسی داریم که بیش از رای عوام و سلبریتی و الخ...." هر چه باشد زجرش را عوام میکشند و نفعش را خواص. نخبگان هم که بر طبل نخبگیشان میکوبند و بر تعداد مقاله ها و .... چمبره زده در تهران و یادنبال تهرانیزه شدن .
    "تنها راه نجات از وضعیت فعلی ایستادگی قهرمانانه است" مردم سالهاست قهرمانانه ایستاده اند همان عوام شهید دادند جنگ کردند همان عوام  که در کشاکش تحریم ها -که بدنه قدرت فربه میشد و از انقلاب سهم خودش را میبرد و شیره اسلام را میمکید تا ر تعداد مدرک و سفر فرنگ ...بیفزاید- مردانه ایستاده بود حالا ایستادگی برای چه؟ به نام اسلام  و به کام حقوق های نجومی؟
    دیگران هم اگر سکوت می کنند مردانه لااقل سکوت مکنند که از هر چه حرف زدن اند خسته اند جدل کردن را کنار گذاشته اند و به پیرزوی در جدل دل نبسته اند  به هر جال گویی هرگز این غمگین حکایت را .هر چها باشد، نهایت نیست
    کسی داریم که بیش از رای عوام و سلبریتی و الخ، برایش اسلام و حقیقت مهم باشد

    برگرفته شده از habaza.blog.ir
    کسی داریم که بیش از رای عوام و سلبریتی و الخ، برایش اسلام و حقیقت مهم باشد

    برگرفته شده از habaza.blog.ir
    کسی داریم که بیش از رای عوام و سلبریتی و الخ، برایش اسلام و حقیقت مهم باشد

    برگرفته شده از habaza.blog.ir
    کسی داریم که بیش از رای عوام و سلبریتی و الخ، برایش اسلام و حقیقت مهم باشد

    برگرفته شده از habaza.blog.ir
    تکرار آن چند جمله اخر اتفاقی بود و من در بخش کامنت نمیدیدم ادیت اگر می شود زحمت ادیتشان با شما
    مرسی
  • واقعیت سوسک زده
  • نارضایتی از دولت ها به نارضایتی به حکومت تسری پیدا می کند . الان جمهوری اسلامی دارد سخط می شود .کما اینکه شما فکر می کنید بعد این چهار سال جایگزین مناسبی برای این دولت وجود دارد ؟ 
    مشخصا خیر 
    شاید مثل دولت احمدی نژاد چهار سال اول را بگذراند ولی باز در دوره ی دوم دچار مشکل می شود . حالا چرای این قضیه خودش بحث های مفصلی دارد .
    من همان موقع هم گفتم مردم ایران بابت این انتخابشان تاوان می دهند . نه تاوان فقط اقتصادی و سیاسی . تاوان هایی از جنس سنت های الهی ...

    نتیجه اخلاق نادرست در انتخابات بهتر از این نمی شود ..  
    در حال حاضر بهترین راه حل می تواند حفظ وحدت و کمک و نصیحت دلسوزانه به مسئولین دولتی باشد ,خصوصا توسط افراد مؤمن و صاحب نظر که به جهت علم و تجربه و خیرخواهی و خلوص نیت, مورد پذیرش هر دو جناح باشند. ان شا الله که این سه سال, سخت نگذرد
    حالا چه باید کرد
    پاسخ:
    خشم م که بنشیند خواهم نوشت ...
    سلام برادر عزیز،
    ریشه همه مشکلات کشورمان به عدم برخورد با فساد در چن ده سال گذشته تا کنون و تل انبار شدن آن بر میگردد، خدا را شاهد میگیرم فقط و فقط همین مورد است و بس.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی