حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

مشخصات بلاگ
حبذا ...

لک الحمد یا ذالجود و المجد و العلی
تبارکت تعطی من تشاء و تمنع
الهی و خلّاقی و حرزی و موئلی
الیک لدی الاعسار و الیسر افزع
الهی اذقنی طعم عفوک یوم لا
بنون و لا مال هنالک ینفع
...

بایگانی

کان یار لطیف بی نشان است ...

شنبه, ۸ مرداد ۱۴۰۱، ۰۵:۵۲ ق.ظ

شنبه صبح هفت مردادی که از دیشب ما را باران گرفته است و آسمان برقی می زند و رخ نمی نماید .. و اوّل محرم است .. و حزن فطری بر قلوب مومنین و راسخین در علم .. دیروز از وضع حاضر به حاج آقا شکوه کردم و ایشان به لطافتی فرمودند سوار کشتی امام حسین بشوید که اسرع است .. صبح در مسیر که می آمدم، برنامه ی دیشب سوره از مسعود دیّانی را می دیدم که این روزها با اینکه درگیر سرطانی سخت و طاقت فرساست، با مسکّن به اجرای برنامه ی فخیم و فاخرش می نشیند. در دوماه گذشته که شروع درگیری او با این "مرگ واره" بوده است، دو سه روز یکبار می نوشته از حالش و چقدر تلخ. روزنگاری از بهت و عجز و غم. و امیدی که گاه سر بر می آورد و به صلیب درد گرفتار می شد. مسعود را از ده سال پیش می شناسم. وبلاگ خون و دلقک را می نوشت. بی نقص و هنرمندانه. در مراسم افطاری که با جمع بیگانه بودم اولّین آشنایی مان شکل گرفت. بعدها سفارش برادرش را در انگلیس به من می کرد که راه از چاه نشان ش دهم. و من که خود راه از بیراهه نمی بردم. و در بی نشانی مطلق بودم. در هوای بارانیِ همیشه انگلیس سعی می کردم جایی آفتابی نشوم آنقدر. که تنهایی ام مخدوش شود. در هوایی که مثل امروز تهران آنقدر بارانی است که باورش در روزهای نخستین مردادی سخت است.

.

.

  • ۰۱/۰۵/۰۸
  • ح.ب

نظرات  (۶)

همین...

استاد نظری نداری در مورد وقایع اخیر؟!
پاسخ:
واضح است نظرم. نیست؟
میشه حدس زد ولی واضح نیست. خوبه که صریح نظرتون رو در یک پست مستقل توضیح بدید که برای مخاطبان مشخص بشه در کدام سمت غائله ایستاده‌اید؟!

سلام

اومدم اینجا رو بخونم، ببینم نوشته ی تازه ای

برای این روزهای محجبه ها که توی خیابون و سرکار دائم دارن فحش میشنون. 

برای خانواده های پاسداری که همسایه اشون برق و پمپ ابشون رو قطع میکنن که اذیتشون کنن. 

برای دخترکوچکِ من که کلی با ذوق اولین سال تکلیفش رو میخواد بگذرونه و وقتی کنار من راه میره هزار جور حرف بهش میگن. 

برای رهبری که خیلییییی مظلومه

نوشتین یا نه...

کاش بنویسین... 

پاسخ:
سلام. نوشتم و برداشتم.
به یک دلیل خاص.
نگران نباشید.
مواجهه ی لیبرالیسم و اسلام هست.
و فعلا وظیفه ی ما سکوت …
  • واقعیت سوسک زده
  • آمدم ببینم برای ماجرای شدیف چه نوشته اید دیدم قبلی را هم برداشته اید ! 

    خب اشکال همینجاست که در چنین مواقعی نیروهای انقلابی بدلایل مختلف سکوت می کنند و تریبون به کلی می افتد دست آنها و وقتی هم می بینند که هر چه می گویند کسی جوابشان را نمی دهد بیشتر می تازند و این مسئله را حمل بر بر حق بودن می کنند و اینکه صدای آنها صدای ملت است ! 

    از سکوت نیروهای انقلابی ، از این همه انفعال بیزارم ، گرچه وقتی این همه سال از انقلاب گذشته و نیروهای انقلابی حتی نتوانستند برای یکی از واضح ترین  ارزش های دینی مثل حجاب یک برنامه مشخص داشته باشند تا محبور نباشند با گشت ارشاد بدنبالش باشند ،انتظار زیادی نمی شود از آنها داشت . برگردیم به گفته ی امام علی علیه السلام در خطبه ای از نهج البلاغه در اواخر عمر شریفشان نقل به مضمون که در شگفتم از شما مردم وقتی می بینم دشمنانتان در باطل شان اینگونه منسجم و شما در حقی که دارید اینگونه پراکنده اید . 

    شما هم به این سکوت ادامه دهید تا ببینید اوضاع چه می شود بعد اظهار نظر کنید ! خیلی جالب است ، خیلی !

    سلام..وقت بخیر

    آمدم شما و برادرتان را بخوانم هیچ نگفته‌اید. با اینکه در این سالها همواره دو به شک بودم که چه‌مسیری درست است و گاهی هم مطمئن که این نظام باید برود. اما این روزها را که دیدم و تحلیلهای خوب برنامه جهان‌آرا و ثریا را که شنیدم(واقعا این دو برنامه مسیر ذهنم را تغییر داد) باز برگشتم سر خط دفاع از رهبری و نظام و مطلومیت این نظام و رهبری...با این ماده‌های هاری که به اسم زن و زندگی و آزادی، ریختند در خیابان و هیچ نسبتی با زن ایرانی ندارند، با این نرهای بی‌غیرتی که این روزها در خیابانهای تهران و آلمان و آمستردام و...دیدم که برای بی‌چادر کردن یک زن و یا برهنه‌ شدن سینه‌های یک زن کف می‌زنند. این روزها را هم دیدیم و امیدوارم که خدا مکرشان را به خودشان بازگرداند. همین ‌‌ه صدای اعتراض ما را برای همیشه خفه کردند و ما را از داشتن یک جامعه‌ی آزاد و منتقد و گاهی معترض محروم کردند. همین‌ها...کاش میشد کاری کرد که به این هدف هم نرسند. متاسفانه بازیشان دو سر برد شد برایشان. من مانده‌ام نیروهای انقلابی که مهارت دارند واقعا نمیشود که برشهای خوب و گویای برنامه‌های خوب تلویزیون را در فضای مجازی پربازدید بکنند تا دیده‌شود. فقط یک برش شیطنت‌آمیز در بی‌بی‌سی دیدم که بخش کوتاهو واقعا مقدماتی دکتر پیروز در برنامه‌جهان‌آرا را مثله شده و بی‌معنی کرده بودند و انرا توهین‌آمیز جلوه دادند. از ان برنامه خوب فقط همین را در اینستاگرام دیدم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی